کد خبر: 847976
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
حذف سوسياليست‌ها از انتخابات فرانسه
انتخابات فرانسه تحت تدابير شديد امنيتي برگزار شد و دو نامزد به دور دوم انتخابات راه يافتند.
انتخابات رياست‌جمهوري فرانسه صبح يك‌شنبه برگزار شد؛ انتخاباتي كه آغازگر ساعت‌هاي پراضطراب براي اتحاديه اروپا است و سرنوشت آينده سياسي فرانسه و اين اتحاديه را رقم مي‌زند. بر اساس نتايج اوليه قبل از پايان انتخابات، امانوئل ماكرون از حزب ميانه‌رو و ماري لوپن از حزب راست افراطي جبهه ملي به دور دوم راه پيدا كردند. تا زمان بسته شدن صفحه روزنامه درصد آراي اين دو اعلام نشد ولي بر اساس نتايج اوليه انتخابات، ماكرون 24 درصد و لوپن 22 درصد آرا را به خود اختصاص دادند. حدود 47 ميليون نفر از مردم فرانسه واجد شرايط بودند. وزير كشور فرانسه ساعت 20 به وقت تهران اعلام كرد كه 69 درصد مردم در اين انتخابات شركت كردند كه نسبت به سال 2012، كاهش نسبي داشته است.
 
اين دور از انتخابات در سايه تدابير شديد امنيتي و در سايه ترس از حملات تروريستي برگزار شد و بيش از 50 هزار پليس و 7هزار نيروي نظامي تأمين امنيت انتخابات را برعهده داشتند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، ديروز حوزه‌هاي رأي‌گيري از بيم تهديد تروريستي ناشي از وجود يك خودروي مشكوك در نزديكي حوزه‌ها تخليه شد و نيروهاي پليس فرانسه اقدام به تشديد تدابير امنيتي در محل كردند. پيش از اين رسانه‌هاي فرانسه اعلام كرده بودند كه احتمالاً در اين دور از انتخابات شاهد سطح پايين مشاركت خواهند بود. با راهيابي اين دو به مرحله دوم سوسياليست‌ها پس از پنج سال از دايره قدرت حذف شدند. در اين دور انتخابات 11 نامزد حضور داشتند.
 
انتخابات رياست‌جمهوري فرانسه معمولاً به اين دليل كه نامزدها نمي‌توانند اكثريت آرا را كسب كنند در دو دور برگزار مي‌شود، اما در صورتي كه نامزدي بتواند در دور اول اكثريت آرا را به خود اختصاص بدهد بدون نياز به دور دوم به كاخ اليزه راه خواهد يافت. امانوئل ماكرون و مارين لوپن دو نامزد پيشتاز اين انتخابات هستند كه اولي طرفدار اتحاديه اروپا و دومي مخالف اين اتحاديه است و همين امر سبب شده كه اين اتحاديه با دقت و اضطراب زيادي اين انتخابات را كه آزموني سرنوشت‌ساز براي فرانسه به عنوان يكي از ستون‌هاي اتحاديه اروپا محسوب مي‌شود، دنبال كند. بعد از شوك خروج انگليس از اتحاديه اروپا موسوم به «برگزيت» و پيروزي «دونالد ترامپ» در انتخابات رياست جمهوري امريكا اتحاديه اروپا مجددا از يك سرخوردگي غيرقابل پيش بيني ديگر و از تهديد از خود بيگانگي در سايه انتخابات رياست جمهوري فرانسه به خود مي‌لرزد. مقامات اتحاديه اروپا از اين واهمه دارند كه پيروزي راستگرايان در فرانسه ساختارهاي اين اتحاديه را به چالش بكشد و اين اقدام حتي مي‌تواند به ساير كشورهاي جنوب اروپا نيز سرايت كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار