کد خبر: 847952
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
اواخر سال گذشته وقتي به همت مسئولان فدراسيون فوتبال و شخص مهدي تاج، رئيس فدراسيون جلسه بررسي ابعاد فساد در فوتبال برگزار شد...
فريدون حسن
نویسنده: فريدون حسن
 
اواخر سال گذشته وقتي به همت مسئولان فدراسيون فوتبال و شخص مهدي تاج، رئيس فدراسيون جلسه بررسي ابعاد فساد در فوتبال برگزار شد، اميدوار شديم كه بالاخره با قبول وجود اين واقعيت تلخ از سوي دست‌اندركاران فوتبال حركتي جدي براي مبارزه با آن شروع شده است. اينكه چه اقداماتي تاكنون انجام شده را بايد از مسئولان ذي‌ربط حاضر در آن جلسه پرسيد، اما ديروز وقتي حرف‌هاي معاون وزير ورزش در اين خصوص رسانه‌اي شد، واقعاً نااميد شديم، نااميد بابت اينكه گويا باز هم عزمي براي ريشه‌كني فساد در فوتبال وجود ندارد، حتي اگر شخص مهدي تاج به عنوان نفر اول فدراسيون هم بخواهد با آن مبارزه كند.
جالب اين است كه محمدرضا داورزني در اظهارنظري عجيب عنوان مي‌كند كه حرف‌هاي رئيس فدراسيون فوتبال پيرامون وجود فساد در فوتبال را نمي‌پسندد. داورزني به دنبال مصداق مي‌گردد و صراحتاً عنوان مي‌كند كه هيچ پرونده‌اي در خصوص فساد در وزارتخانه موجود نيست و زماني كه او در وزارت نبوده، اين مباحث مطرح شده است.
 
بسيار خوب، خدمت جناب داورزني بايد عرض كنيم كه سلام عليكم! رسيدن به خير، شما تازه تشريف آورده‌ايد و از خيلي مسائل بي‌خبريد، اينكه چون شما در وزارت حضور نداشته‌ايد فسادي هم در فوتبال نيست، اشتباه محض است. در فوتبال ايران فساد، تخلف، قانون‌گريزي يا هر چيز ديگري كه شما دوست داريد نامش را بگذاريد وجود دارد، پرونده قطور آن هم مدت‌هاست كه در راهروهاي مجلس و كميسيون‌هاي مختلف آن اين دست و آن دست مي‌شود. فدراسيون فوتبال و مهدي تاج هم عزمي جدي براي مبارزه با اين مسئله دارند. بنابراين بهتر است به عنوان معاون وزير ورزش به جاي آنكه منكر كل قضيه شويد و به رئيس فدراسيون فوتبال ايراد وارد كنيد سري به بهارستان بزنيد و از چند و چون رسيدگي به اين پرونده عظيم و غيرقابل انكار مطلع شويد.
 
داورزني در ادامه حرف‌هاي خود خيلي كوتاه و در چند كلمه از پيگيري وزارت ورزش به شرط ورود مراجع قضايي به اين پرونده هم گفته، اما سؤال اينجاست كه وقتي اصل مسئله را منكر مي‌شود چه چيزي را قرار است پيگيري كند. حرف‌هاي داورزني مي‌تواند آب سردي باشد بر حركت مبارزه با فساد در فوتبال كه ظاهراً در فدراسيون مهدي تاج به صورت جدي پيگيري مي‌شود، اينكه در بالاترين مرجع تصميم‌گيري و برنامه‌ريزي ورزش كشور عزمي براي مبارزه با فساد وجود ندارد و اينكه اگر هم دلسوزي پيدا شود او را مورد عتاب و بازخواست قرار داد به طور حتم سبب خوشحالي كساني خواهد شد كه بايد با پيگيري درست اين پرونده پاي ميز محاكمه حاضر شوند.
داورزني مي‌گويد متوجه نمي‌شود كه چقدر اين مسئله صحت دارد. بيان اين حرف آن هم توسط مديري كه سابقه درخشاني در سروسامان دادن به يكي از بزرگ‌ترين فدراسيون‌هاي ورزشي كشور و كسب موفقيت‌هاي بزرگ بين‌المللي را در آن دارد، بسيار تعجب‌برانگيز است. داورزني مديري نيست كه امروز يا ديروز وارد ورزش شده باشد، مديري است كه حاشيه‌هاي زيادي را جمع و جور كرده و خوب مي‌داند كه در فوتبال اين حواشي به مراتب بيشتر و بدتر از واليبال وجود دارد، پس انتظار مي‌رود تا تأييد حركت و تصميم مهدي تاج او را در مبارزه با فساد ياري كند، نه اينكه با بيان اين حرف‌ها باعث آسودگي خاطر خاطيان و مجرمان فوتبال شود.
 
اميدواريم داورزني به عنوان يك مدير ارزشي كه خوب مي‌داند چگونه بايد با فساد مبارزه كرد،‌ حتماً، حتماً و حتماً پيگير پرونده فساد در فوتبال باشد. پرونده‌اي كه مدت‌هاست مسكوت مانده و حتي تلاش‌هاي فدراسيوني‌ها هم براي به نتيجه رساندن آن با توجه به دست‌هاي پشت پرده چندان ثمر نداده است، بيان حرف‌هاي داورزني اين تأسف و ترس را به همراه دارد كه واقعاً كاري صورت نگيرد، اتفاقي كه اميدواريم با ريزبيني و دقت نظر شخصي چون داورزني نيفتد و برخلاف مبارزه با فساد در فوتبال به همت او و فدراسيون فوتبال جدي‌تر از قبل دنبال شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار