کد خبر: 847949
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
جانشين بائوسا از سويا مي‌آيد
به نظر مي‌رسد فدراسيون فوتبال آرژانتين عجله‌اي براي انتخاب جانشين سرمربي ندارد...
به نظر مي‌رسد فدراسيون فوتبال آرژانتين عجله‌اي براي انتخاب جانشين سرمربي ندارد و دو هفته پس از برکناري بائوسا به‌رغم خبرهايي که درباره نام سرمربي جديد آلبي‌سلسته به گوش مي‌رسد، فدراسيون اين کشور تمايلي به رسانه‌اي کردن نام سرمربي جديد ندارد، اگرچه رسانه‌ها از سامپائولي به عنوان جانشين بائوسا نام مي‌برند.
 
دو هفته پيش پس از کسب نتايج ضعيف در راه انتخابي جام جهاني بود که فدراسيون فوتبال آرژانتين اعلام کرد ادگاردو بائوسا از هدايت تيم‌ ‌ملي اين کشور برکنار شده است. پس از اين اتفاق، مسئولان فدراسيون اين کشور به دنبال جانشين بائوسا بودند که باز هم از خورخه سامپائولي و ديگو پابلو سيمئونه به عنوان گزينه‌هاي اصلي ياد مي‌شود، هرچند بنا بر گمانه‌زني‌هاي رسانه‌ها، آرژانتيني‌ها، سرمربي موفق سويا را براي هدايت تيم ملي کشورشان زير نظر دارند، مسئله‌اي که البته واکنش باشگاه سويا را به همراه داشته است.
 
سامپائولي در مصاحبه اخيرش گفته است: «مي‌دانم فدراسيون فوتبال آرژانتين به من علاقه‌مند است و مي‌دانم آنها مرا انتخاب کردند، اما بايد منتظر ماند تا کسي از اين موضوع ضربه نخورد. تصميم‌گيري در رابطه با هدايت تيم‌ ‌ملي، به سويا ضربه خواهد زد. اين شرايط در نهايت منجر شد سرمربي آرژانتيني در ورزشگاه رامون سانچس پيسخوان هو شود. هواداران سويا در ديدار جمعه شب، سرمربي تيم‌شان را هو کردند. سامپائولي در اين‌باره گفت‌: نمي‌دانم چرا چنين رفتاري با من دارند چون در حال حاضر تمام تلاش خودم را به کار مي‌گيرم تا سويا در رتبه‌هاي بالايي جدول بماند و به ليگ قهرمانان اروپا صعود کند. اين موضوع مشخص است.»
 
با اين حال طبق گزارش رسانه‌هاي اسپانيا سرمربي تيم سويا به زودي به صورت رسمي سرمربيگري تيم ملي آرژانتين را برعهده خواهد گرفت. به نظر مي‌رسد فدراسيون فوتبال آرژانتين و خورخه سامپائولي، سرمربي سويا به توافق دست پيدا کرده‌ و خبر رسمي آن طبق ادعاي روزنامه آ. اس اسپانيا روز اول خرداد اعلام خواهد شد. اين در حالي است که مارکا، ديگر روزنامه اسپانيا هم مدتي پيش، خبر از توافق اين مربي با فدراسيون تيم ملي کشورش داده بود. به نظر مي‌رسد اين مربي بعد از پايان فصل ليگ اسپانيا در تاريخ اول خرداد کارش را به عنوان مربي جديد تيم ملي آرژانتين شروع خواهد کرد.
 
سامپائولي در زمان مربيگري در تيم ملي شيلي بارها تجربه شکست تيم آرژانتين را در کارنامه دارد. او همراه با اين تيم موفق شد قهرماني در کوپا امريکا را هم به دست بياورد. اين مربي باتجربه حالا بايد هدايت تيم ملي کشورش را به دست بگيرد.
 
سامپائولي پس از هدايت تيم‌ ‌ملي بايد صعود آرژانتين را بدون مسي به جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه قطعي کند. او که ستاره تيم آلبي‌سلسته را به خاطر محروميت در اختيار ندارد بايد به ترتيب برابر اروگوئه و ونزوئلا قرار بگيرد. آرژانتين اکنون در جايگاه پنجم جدول انتخابي جام جهاني در امريکاي جنوبي قرار دارد و چهار تيم نخست به صورت مستقيم به اين رقابت‌ها صعود خواهند کرد. بازنشسته کردن برخي ستاره‌هاي قديمي و دعوت از بازيکنان جوان به تيم ملي آرژانتين از برنامه‌هاي او است. حضور سامپائولي در تيم‌ ‌ملي در آينده برخي از بازيکنان کاملاً تأثيرگذار است. بازيکناني همچون اسکيل لاوتزي در آلبي‌سلسته جايي نخواهند داشت. از طرفي کارلوس توس هم ديگر به تيم ملي دعوت نخواهد شد چون سامپائولي ليگ چين را در سطح پاييني مي‌بيند. همچنين او دعوت مائورو ايکاردي به تيم‌ ‌ملي را لازم نمي‌داند. خاوير ماسچرانو، ايگواين، آنخل دي‌ماريا، اور بانگا بازيکنان مورد علاقه اين سرمربي هستند و پائولو ديبالا به همراه مسي در خط حمله بازي خواهد کرد. همچنين سامپائولي حفاظت از دروازه‌ را بر عهده نائول گوسمان خواهد گذاشت و سرخيو رومرو نيکمت‌نشين خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار