کد خبر: 847948
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
در نامگذاري هر سال توسط مقام معظم رهبري در يکي دو سال اخير، ايشان هم مسئولان و هم مردم و هم مسئولان را به اصلاح رويه‌هاي مديريتي و اقتصادي فراخوانده‌اند و امسال نيز به نام سال اقتصاد مقاومتي، اشتغال و توليد نامگذاري کرده‌اند. در هر کشور براي داشتن يک اقتصاد برتر به عواملي مانند نيروي انساني، دانش و فناوري، بازار مصرف، سرمايه و انرژي نياز است، در ايران همه اين عوامل وجود دارد و اقتصاد مقاومتي براي عملي شدن به همه اين عوامل احتياج دارد. شرط اول تحقق اقتصاد مقاومتي و عدم وابستگي، هويت، خودباوري، مديريت و برنامه‌ريزي صحيح است.
 
در اغلب کشورها ورزش نيز سهم قابل توجهي در سودآوري اقتصاد دارد، طوري که از ورزش به عنوان يکي از صنعت‌هاي پولساز در جهان مي‌شناسند. البته در کشورمان ورزش هنوز به اين مرحله نرسيده و براي تبديل شدن به يک صنعت، نياز به مشارکت بخش خصوصي و حضور مردم داريم، به خصوص که مردم هم در مصرف و هم توليد نقش بسزايي ايفا مي‌کنند. هم اکنون ما در کشور نيروي جوان و تحصيلکرده بي‌شماري در حوزه تربيت بدني و علوم ورزشي داريم که مي‌بايست از توانمندي‌ها و مهارت اين نيروي عظيم هم در اشتغال‌زايي و هم در توليد البسه، تجهيزات و کالاهاي ورزشي استفاده کنيم. همچنين يکي از بخش‌هاي مهم اقتصاد مقاومتي، کاهش هزينه‌هاي درمان به وسيله ورزش است، در همين راستا مي‌توانيم با استفاده از ظرفيت جوانان تحصيلکرده تربيت بدني، زمينه و شرايطي را ايجاد کنيم که با فرهنگ‌سازي که توسط اين قشر صورت مي‌گيرد، مردم بيشتري به ورزش تشويق شوند، امري که سبب بالا رفتن نرم سلامتي جامعه و کاهش هزينه‌هاي درمان مي‌شود.
 
يکي ديگر از مزاياي استفاده از نيروي متخصص علوم ورزشي و تربيت بدني، استفاده از تخصص آنها در راستاي توليد است که مي‌توان از اين نيرو در جهت اشتغال و توليد لوازم و تجهيزات ورزشي با کيفيت در داخل استفاده کرد تا هم چرخ بازار داخلي بچرخد و هم از واردات تجهيزات ورزشي بي‌نياز شويم. البته در اين زمينه بايد قوانيني در جهت حمايت از کارآفرينان در بخش خصوصي وضع و يک قانون‌هاي دست و پاگير حذف شود. به خصوص که کشورمان در حال حاضر توليدکننده‌هاي ورزشي دارد که با وجود داشتن استاندارهاي بالا، با توجه به عدم حمايت و همچنين واردات در معرض تعطيلي هستند. علاوه بر فرهنگ‌سازي صداوسيما در زمينه استفاده از توليدات داخلي ورزشي، بايد فدراسيون‌ها و باشگاه‌ها هم از کالاهاي داخلي استفاده کنند و مردم و ورزشکاران را تشويق به خريد کالاهاي ورزشي داخلي کنند. اين مسئله منوط به عزم مسئولان و برنامه‌ريزي براي تحقق آن دارد تا با عملي شدن اقتصاد مقاومتي و توليد اجناس با کيفيت داخلي که اشتغال را هم به همراه دارد، ورزشکاران هم با افتخار از توليدات داخلي استفاده کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار