کد خبر: 847942
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
در گفت‌وگو با «جوان» مطرح شد
محمد سهرابي، شاعر با اعلام اينکه نشست‌هايي ادبي را با عنوان «جلسات کارگاهي شعر معصوم» در دبيرستان علامه حلي برگزار خواهد کرد، گفت: سعي ما بر اين است که در اين جلسات به سمتي برويم که شعر مدح و مرثيه معاصر، به سوي زبان فاخر سوق پيدا کند.
محمد سهرابي در گفت‌وگو با خبرنگار «جوان» با اعلام اين خبر گفت: به دنبال برگزاري سلسله جلسات ادبي «گوشه عراق» از سال گذشته تاکنون در دبيرستان علامه حلي، در گام دوم اين جلسات به پيشنهاد و مساعدت جناب آقاي رضوي، مديريت محترم اين دبيرستان، به اين نتيجه رسيديم که با همان بينش گذشته، اما در فصلي جديد، نشستي کارگاهي را با محوريت شعر مدح و مرثيه برگزار کنيم. شاعر مجموعه «فانوس خيال» ادامه داد: در اين نشست کارگاهي قرار است به بررسي و نقد اشعار مدح و مرثيه بپردازيم و شيوه برگزاري جلسات هم کاملاً بر مبناي کار کارگاهي خواهد بود، يعني دوستان شرکت‌کننده شعرهايشان را مي‌خوانند و نظرات مطرح مي‌شود و در آخر، نکاتي را که لازم است در خصوص آن شعر ارائه شود، ارائه مي‌کنيم. اين شاعر اظهار کرد: البته در کنار کار کارگاهي و بررسي اشعار سروده شده، سعي مي‌کنيم دربارة تئوري شعرهاي مدح و مرثيه هم صحبت کنيم، تا سواد نظري دوستان شرکت‌کننده هم در زمينه مباني شعر مدح و مرثيه ارتقا پيدا کند.
 
وي افزود: اصلاً قرار نيست القائات مستقيم و شعاري در اين خصوص داشته باشيم. به عبارت ديگر شايد بعد از دو يا سه سال از برگزاري اين جلسات خود به خود نتيجه و خروجي ما اين باشد که به سرايش شعر فاخر در حوزه مدح و مرثيه نزديک‌تر شده باشيم. سهرابي گفت: من پيشتر در مقاله‌اي مفصل به مباني شعر مدح و مرثيه و بررسي پيشينه تاريخي سرايش آنها پرداخته بودم و در آن مقاله اين نوع شعرها را به دلايل مختلفي «شعر معصوم» نامگذاري کردم، به همين دليل اين سلسله جلسات را «جلسات کارگاهي شعر معصوم» ناميدم. وي با بيان اينکه زمان دقيق برگزاري جلسات هنوز مشخص نشده است، توضيح داد: زمان برگزاري جلسات با مشورت با آقاي رضوي، مدير محترم دبيرستان علامه حلي در چند روز آينده مشخص مي‌شود و از طريق کانال تلگرامي و صفحه اينستاگرام به مخاطبان اعلام خواهد شد. شاعر مجموعه «نسخه نسيان» در پايان گفت: نکته‌اي که بايد بر آن تأکيد ‌کنم اين است که اين کلاس‌ها به صورت رايگان برگزار مي‌شود، اما اگر تعداد مخاطبان و شرکت‌کنندگان مستمر، به حد نصاب نرسد، اين کارگاه شعري برگزار نخواهد شد. همچنين محدوديت سني براي شرکت‌کنندگان لحاظ نشده، اما اين جلسات صرفاً براي حضور آقايان تدارک ديده شده و مختص برادران است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار