کد خبر: 847935
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
مردي ورشكسته كه پيرمردي كارخانه‌دار را براي اخاذي هشت ميليارد توماني به گروگان گرفته بود، روز گذشته محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، بيست و ششم اسفندماه سال 94 مردسالخورده‌اي به نام علي، پليس را از ماجراي گروگان‌گيري با خبر كرد.
 
مرد 70ساله گفت: من كارخانه‌دار هستم و وضع مالي خوبي دارم. چند روز قبل هنگام خارج شدن از خانه‌ام مردي با موتور سد راهم شد و با تهديد اسلحه و شوكر خودش را مأمور معرفي كرد. او مدعي شد با خودروي من جسدي حمل شده و بايد براي تحقيق همراه او به پليس آگاهي بروم. من هم از ترس سوار موتورش شدم، اما به جاي رفتن به اداره پليس من را به خانه‌اي برد. بعد از آنكه دست و پايم را به شوفاژ بست و از من خواست با خانواده‌ام تماس بگيريم تا 8 ميليارد به حسابش واريز كنند. سپس يك چك 138 ميليون توماني از من گرفت. شاكي ادامه داد: در مدتي كه در آن خانه حبس بودم، متوجه شدم كه روي رفتارش كنترل ندارد. شاكي در توضيح فرارش گفت: پنج روز از ماجرا گذشته بود تا اينكه متوجه شدم سيامك حال خوبي ندارد. موقعيت را مناسب ديدم و از آنجا فرار كردم.  شاكي گفت: احتمال مي‌دهم پشت اين سناريوي آدم‌ربايي مردي به نام يزدان باشد كه با هم اختلاف مالي دارند. 
 
پس از طرح شكايت، تيمي از مأموران پليس آگاهي دست به تحقيق زدند و مرد آدم‌ربا را بازداشت كردند.  او در بازجويي‌ها با اقرار به جرمش گفت: مدتي قبل مغازه پخش مواد غذايي داشتم و وضع مالي‌ام خوب بود، اما به خاطر پول‌هايي كه نزول كرده بودم،  ورشكسته شدم. متهم ادامه داد: من در باشگاهي كه براي ورزش مي‌رفتم با يزدان، مربي بدنسازي آشنا شدم. او گفت مرد كارخانه‌داري را مي‌شناسد كه ميلياردها تومان پول نقد در خانه‌اش نگه مي‌دارد و پيشنهاد داد با سرقت آن به ثروت خوبي برسيم. من هم وسوسه شدم و پيشنهاد او را قبول كرد. بعد از آن بود كه در پوشش پليس مرد كارخانه‌دار را ربودم و در خانه‌ام حبس كردم، اما او بدون اينكه پول را به من بدهد موفق به فرار شد. متهم گفت يك فقره چك را هم كه از گروگان گرفته بودم، ارزشي نداشت. بعد از اعتراف متهم، يزدان هم به عنوان طراح نقشه بازداشت شد، اما جرمش را انكار كرد و گفت نقشي در ماجرا نداشته است.
 
پس از كامل شدن تحقيقات، پرونده روز گذشته براي رسيدگي روي ميز هيئت قضايي شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي زالي و مستشار اسلامي قرار گرفت. مرد آدم‌ربا وقتي در جايگاه قرار گرفت، جرمش را قبول كرد و گفت كه طراح نقشه يزدان بود. وقتي بازداشت شدم، يزدان از من خواست اتهام را به گردن بگيرم و قول داد كه رضايت شاكي را جلب كند كه قبول كردم، اما بعد از آن ديگر خبري از او نشد.  وي ادامه داد: يزدان به من گفت كه مرد كارخانه‌دار 8 ميليارد تومان پول نقد در خانه دارد. او از من خواست چند روز او را به گروگان بگيرم تا بتواند پول‌ها را سرقت كند. بعد هم پول را بين خودمان تقسيم مي‌كنيم كه قبول كردم. متهم گفت يزدان برايم شوكر و موتور تهيه كرد و من هم نقشه آدم‌ربايي را اجرا كردم.  متهم در آخرين دفاعش گفت: اشتباهم را قبول دارم و از روي شاكي شرمنده‌ام. هر مجازاتي برايم در نظر بگيريد، مي‌پذيرم.
در آخر هيئت قضايي وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار