کد خبر: 847906
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
اشرفی دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک میزان اعتبار تخصیص یافته به این کمیته در سال جاری پس از انتزاع از کمیته‌ ملی المپیک را ۲۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با اختصاص این بودجه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، امسال شرایط خوبی را برای اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده خواهیم داشت.

مسعود اشرفی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: پس از استقلال کمیته‌ ملی پارالمپیک از المپیک در سال گذشته قرار بر این بود که سه تبصره در این زمینه اجرایی شود که اولین اتفاق به عضویت درآمدن دو نماینده مجلس به کمیته‌ ملی پارالمپیک پس از رای‌گیری در صحن علنی مجلس بود که این امر عملیاتی شد. دومین تبصره، انحلال اموال و دارایی‌های کمیته‌ ملی پارالمپیک از المپیک بود که اولین جلسه آن پیش از پایان سال ۹۵ با حضور نمایندگانی از کمیته ملی المپیک، پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و مقرر شد این جلسات تداوم داشته باشد تا تکلیف اموال و دارایی‌هایی کمیته‌ ملی پارالمپیک پس از استقلال از کمیته ملی المپیک مشخص شود که متاسفانه این کار تا به امروز صورت نگرفته است.

وی ‌اضافه کرد: در بخش سوم این تبصره تنظیم اساسنامه جدید کمیته‌ ملی پارالمپیک و تایید آن توسط وزارت ورزش و جوانان بود که پس از امضای وزیر برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شد. البته منتظر هستیم هر چه‌ سریع‌تر در هیات دولت به جمع‌بندی نهایی برسد و مصوب شود.

اشرفی در پاسخ به این پرسش که آیا تاخیر در تصویب اساسنامه جدید کمیته‌ ملی پارالمپیک، مشکلی در اجرای برنامه‌های امسال این کمیته‌ ایجاد نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: تا تصویب اساسنامه جدید کمیته‌ ملی پارالمپیک در هیات دولت، مشکلی در روند کار اجرایی نداریم و برنامه‌های خود را طبق اساسنامه قبلی پیش می‌بریم. البته هر چه‌ سریع‌تر اساسنامه جدید تصویب شود، دست ما نیز در اجرای برنامه‌ها بازتر و وضعیت شفاف‌تر خواهد شد تا تشکیلات جدید کمیته‌ ملی پارالمپیک را براساس اساسنامه جدید جلو ببریم تا کم‌تر با مشکل مواجه شویم.

دبیرکل کمیته‌ ملی پارالمپیک با اشاره به این که پس از استقلال کمیته‌ ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک از نظر مکانی به شدت دچار مشکل هستیم، افزود: امیدوار بودیم با تفکیک کمیته‌ ملی پارالمپیک از المپیک، وضعیت دارایی‌ها و اموال پارالمپیک زودتر مشخص می‌شد تا تکلیف خود را از نظر جذب منابع انسانی بدانیم. در حال حاضر از نظر فضا و مکان برای جذب نیروی انسانی واقعا دچار مشکل هستیم و ‌دقیقا نمی‌دانیم برنامه‌های خود را چگونه با نیروهای کم پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شکر می‌کنم که با تفکیک کمیته‌ ملی پارالمپیک از المپیک حداقل وضعیت بودجه کمیته‌ ملی پارالمپیک برای اجرای برنامه‌هایش مشخص شده و دیگر نیاز نیست همانند سال‌های گذشته برای اجرای هر برنامه‌ای از کمیته ملی المپیک مرتب تقاضای تخصیص بودجه داشته باشیم که آیا آن هم پرداخت می‌شد یا خیر؟ اما در حال‌ حاضر خیال‌مان راحت است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هر ماه بودجه‌ای واریز کند و دیگر دغدغه‌ای از نظر مالی برای اجرای برنامه‌ها نداریم.

دبیرکل کمیته‌ ملی پارالمپیک درباره برنامه‌های این کمیته‌ در سال جاری گفت‌: حضور در بازی‌های پاراآسیایی جوانان در امارات، شرکت در بازی‌های زمستانی در رشته آلپاین و اسنوبرد در ابتدای سال ۲۰۱۸ و حضور در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا اندونزی از جمله رویدادهای مهمی هستند که در تقویم کمیته‌ ملی پارالمپیک پیش‌بینی شده است. ضمن این که امسال تیم‌ ‌ملی دوومیدانی در رده سنی بزرگسالان و جوانان در مسابقات جهانی لندن و سوییس شرکت خواهد کرد و وزنه‌برداران شهریورماه برای شرکت در مسابقات جهانی وزنه‌برداری راهی مکزیک خواهند شد.

وی در پایان از حضور مدیر پزشکی و کلاس‌بندی IPC در ایران برای شرکت در دهمین همایش تربیت ‌بدنی علوم ورزشی در ایران خبر داد و گفت‌: مدیر پزشکی و کلاس‌بندی IPC سه‌شنبه این هفته‌ برای شرکت در همایش وارد ایران می‌شود و تا یک‌شنبه هفته‌ آینده در ایران حضور خواهد داشت. هم‌چنین فیلیپ کریون، رییس کمیته‌ ملی پارالمپیک نیز برای نظارت مسابقات قهرمان کشوری و انتخابی تیم‌ ‌ملی دوومیدانی که اردیبهشت‌ماه در رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود، هفته‌ آینده به ایران می‌آید. این رقابت‌ها رنکینگ جهانی دارد و کسانی که موفق به رکوردشکنی شوند رکورد آن‌ها در رنکینگ IPC ثبت خواهد شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار