کد خبر: 847875
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
عضو سابق كميسيون برنامه و بودجه:
عضو سابق كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينكه آمارهاي غلطي در زمينه بدهكاري دولت به بانك مركزي داده مي‌شود، گفت: بدهي دولت به بانك‌ها وجود دارد و از سوي ديگر هم بدهي بانك‌ها به بانك مركزي در حال افزايش است.
جعفر قادري اظهار داشت: بانك‌ها توانسته‌اند بيش از حد متعارف، از منابع بانك مركزي برداشت داشته باشند و همه اين عوامل باعث شده كه اقتصاد كشورمان در شرايط سختي به سر ببرد. متأسفانه دولت يازدهم تحت لواي تأثير انتخابات پيش رو قرار گرفته است از اين‌رو شاهد هستيم دولت درصدد است فعاليت‌هايي را انجام دهد كه در آينده قابل جمع كردن نيست. هزينه اين اقدامات و كارهاي غيركارشناسي كه توسط دولت در حال اجرايي شدن است باعث مي‌شود خسارت سنگيني به اقتصاد كشورمان وارد شود.
 
وي افزود:متأسفانه ميزان بدهي دولت روندي صعودي و رشدي چشمگير داشته است و دارد و اين در حالي است كه بانك مركزي قادر نيست ورشكستگي ساير بانك‌ها را به تعويق بيندازد. متأسفانه بانك مركزي از يكسري برداشت‌هاي مالي توسط دولت ممانعت نكرده و شاهد اين هستيم كه ميزان بدهكاري دولت در حال افزايش است.
عضو سابق كميسيون برنامه و بودجه بيان داشت: آمار و ارقام ارائه شده از بدهكاري دولت به بانك مركزي واقعيت ندارد و بيش از اين است، لذا آمارهاي غلطي در اين زمينه توسط دولت داده مي‌شود؛ از يك طرف بدهي دولت به بانك‌ها وجود دارد و از سوي ديگر هم بدهي بانك‌ها به بانك مركزي در حال افزايش است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار