کد خبر: 847866
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
محمد طلایی

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد با گلایه از حاشیه‌سازی از سوی برخی افراد گفت: خودم را از مشورت با رسول خادم به عنوان نابغه کشتی ایران محروم نمی‌کنم.

محمد طلایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه همه نفرات به خوبی در حال‌ تمرین هستند و انگیزه زیادی دارند تا بهترین سرباز برای کشورشان باشند. 70 درصد تیم‌های اعزامی به این دو رویداد مشخص شده و با برگزاری اردو در روزهای آینده و مشاهده آخرین وضعیت کشتی‌گیران تصمیم نهایی در مورد انتخابات نفرات در اوزانی که انتخاب نفرات قطعی نشده را خواهیم گرفت.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که چرا نفراتی مانند کمیل قاسمی و میثم نصیری با توجه به فاصله اندک میان این دو رویداد قرار است در هر دو رویداد به میدان بروند، گفت‌: تلاش ما این است که دو تیم جداگانه را به رقابت‌های قهرمانی آسیا و بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اعزام کنیم و تا جایی که بتوانیم به دنبال این هدف هستیم. البته باید این را بگویم که کشتی رشته‌ای است که سابقه چنین مواردی در آن به وفور پیدا می‌شود و نمی‌توان گفت‌ این مورد چیز عجیبی است.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد در ادامه‌ گفت‌وگو با ایسنا، همچنین با گلایه از برخی افراد که سعی می‌کنند رابطه کادرفنی تیم‌ ‌ملی با رسول خادم، رییس فدراسیون کشتی را خراب کنند، اظهار کرد: یکی از موارد دیگر که برخی‌ها می‌خواهند با توسل به آن برای تیم‌ ‌ملی حاشیه درست کنند، این است که می‌گویند فلانی برنامه‌های رسول خادم را در تیم‌ ‌ملی پیاده می‌کند. از شما سوال می‌کنم آیا واقعا بهتر از رسول خادم در کشتی ایران داریم؟ او در چند سالی  که در کشتی ایران حضور داشته توانسته در همه زمینه‌ها بهترین نتایج را کسب کند. چه در بعد فنی و چه در مسائل مدیریتی که توانست کرسی بسیار مهم هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی را به دست بیاورد. من دارای سال‌ها  تجربه در کشتی ایران هستم و با بزرگانی همچون برزگر و فرح وشی کار کرده‌ام، اما به جرات می گویم خادم جزو نوابغ کشتی ایران است. من خودم نمی گذارم خادم کاری با تیم نداشته باشد. مگر بهتر از او کسی را داریم؟ در ضمن ما شورای فنی بسیار قوی داریم که بزرگان کشتی ایران در آن حضور دارند که همگی نکات ریز را می بینند و این لطف خداست که می‌توانم از تجربیات بزرگان کشتی استفاده کنم.

طلایی افزود: هر کسی هم که جای من بود و اگر می خواست کار عاقلانه‌ای را انجام دهد و حرکت رو به جلویی داشته باشد نباید خود را از مشورت با رسول خادم محروم می‌کرد. من آنقدر با تماس یا پیامک مزاحم او می شوم تا بالاخره بتوانم او را حتی یک جلسه هم که شده به تمرین تیم‌ ‌ملی بکشانم یا اعضای شورای فنی که بزرگانی مانند منصور برزگر که همیشه به من لطف داشته و به تمرینات تیم‌ ‌ملی سر می زند تا بتوانیم از مشورت‌ها و تجربیات او بهره مند شویم.

دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان خاطر نشان کرد: نباید عده‌ای رابطه من با رسول خادم را سیاسی کنند و به دنبال اختلاف افکنی باشند. خدا خودش شاهد است که همیشه هدفم کمک به کشتی ایران بوده نه چیز دیگری و برای رسیدن به این هدف همیشه سعی کرده و می‌کنم که خودم را از مشورت با بزرگان کشتی محروم نکنم. حتی زمانی که یزدانی خرم هم که خادم در شورای فنی حضور داشت، با درخواست من حمایت‌های بسیار خوبی از تیم‌ ‌ملی نوجوانان داشت و من خودم از او خواستم که به تمرینات نوجوانان بیاید و به ما کمک کند که همان نفرات  که 80 درصد آن تیم نفراتی مانند یونس سرمستی، ایمان صادقی، علیرضا کریمی ، حسن یزدانی، پیمان یار احمدی و ... بودند که در حال‌ حاضر همگی از بهترین نفرات   تیم‌ ‌ملی محسوب می‌شوند.

طلایی افزود: یکی از بهترین رسومی که رسول خادم در کشتی ایران پیاده کرده و موفق شده بار دیگر این فرهنگ اصیل را به کشتی ایران باز گرداند، حضور کشتی‌گیران در گود زورخانه است که با وضو به انجام حرکات زورخانه‌ای می پردازند. کشتی ایران دارد به مرام  مسلک اصلی خودش که مطابق با فرهنگ پهلوانی است باز می‌گردد و همه باید در این راه کمک رسان کشتی باشند نه این که بخواهیم با پیش کشیدن مسائل نادرست اقدام به اختلاف افکنی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار