کد خبر: 847855
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
علی تاجیک سرمربی تیم ملی تکواندو عمان

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندوی عمان می گوید تکواندوی این کشور نسبت به ایران مانند برهوت است.

علی تاجیک در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص شرایط تکواندوی ایران، اظهار کرد:  تکواندوی ایران سیستم خوب استعداد یابی دارد و تکواندوکاران به قدری از کودکی مسابقه می‌دهند  که آماده می‌شوند. از این سیستم می‌شود  بهترین استفاده را برد و باید استعداد ها را حمایت کرد.

وی اظهار کرد: ایرادی که به تکواندوی ایران وارد است این است که منتقدان جایگاهی ندارند. باید از همه پتانسیل تکواندو استفاده کرد. اگر کسی انتقادی می‌کند دشمن تکواندو نیست و می‌خواهد  به این رشته کمک کند. تکواندو نیاز به مدیریت همگرا دارد تا همه خانواده تکواندو به پیشرفت این رشته کمک کنند. خیلی از قهرمانان سابق تکواندو از این رشته دور شدند.

وی در خصوص حذف اوزان غیر المپیکی در بازی‌های آسیایی گفت‌:  این اتفاق به ضرر ایران است، زیرا  وزن هایی که ایران مدال می آورد  کم می‌شود. تکواندو همیشه یکی از امید ها برای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی  است.

سرمربی تیم‌ ‌ملی تکواندو عمان خاطر نشان کرد: عمان تکواندوی نو پا دارد.  تکواندوکار در آنجا بسیار کم است اما در حال‌ توسعه است. تکواندو عمان قابل مقایسه با ایران نیست و در مقابل تکواندوی ایران مانند برهوت است. البته در این مدت که من بودم شرایط بهتر شده و این دو سال خوب کار کردیم و تکواندو در عمان رشد کرده است. به المپیک فکر می‌کنند  و به این رشته متفاوت تر نگاه می‌کنند. چون تعداد تکواندوکاران کم است روی کسانی که استعداد دارند سرمایه گذاری کردم.

وی افزود: عمان از بازیکنان بومی استفاده می‌کند و قانون استفاده از بازیکن کشورهای دیگر را منع کرده وگرنه شاید ما نیز از تکواندوکاران کشور های دیگر استفاده می کردیم. بازیکن خوب زیاد است که بتوانند به عمان کمک کنند اما از بازیکنان غیر بومی استفاده نمی‌کنند. حالا نیز بازی‌های کشور های اسلامی را در پیش خواهیم داشت که برای این رقابت‌ها آماده می شویم.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار