کد خبر: 847854
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
تیم ملی آرژانتین

فدراسیون فوتبال آرژانتین عجله‌ای برای معرفی سرمربی تیم ملی ندارد و با قرارهای پنهانی کاری تلاش می‌کند سرمربی جدید آلبی سلسته را معرفی کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، دو هفته‌ پیش AFA (فدراسیون فوتبال آرژانتین) اعلام کرد ادگاردو بائوسا از هدایت تیم‌ ‌ملی این کشور برکنار شده است.

اصل داستان

پس از این اتفاق، AFA به دنبال جانشین بائوسا بوده است که بازهم از خورخه سامپائولی و دیگو پابلو سیمئونه به عنوان گزینه‌های اصلی یاد شد اما به نظر می‌رسید سرمربی کنونی سویا هدف اصلی این فدراسیون است.

رسانه‌های آرژانتینی نیز این موضوع را تایید کردند. چند روز بعد از آن، خبر پاسخ مثبت سامپائولی به فدراسیون فوتبال آرژانتین منتشر شد اما سرمربی آرژانتینی در نشست خبری آن را رد کرد. در این شرایط کلودیو تاپیا (رییس AFA) به اسپانیا سفر و اعلام کرد قصد صحبت با سامپائولی را ندارد و تنها می‌خواهد با لیونل مسی صحبت کند. با این حال واقعیت چیز دیگری بود. تاپیا با وکیل سامپائولی صحبت کرده بود. هرچند دوباره سرمربی آرژانتینی این موضوع را رد کرد و گفت: وکیل ندارم.

دلیل پنهان کاری AFA کاملا واضح است. این فدراسیون پس از اعلام علاقمندی‌اش به جذب سامپائولی، باعث ناراحتی مسئولان باشگاه سویا شد. به همین خاطر فدراسیون تصمیم گرفت گام به گام پیش برود تا بتواند رضایت باشگاه اسپانیایی را جذب کند. با این حال تیم اسپانیایی می‌داند سامپائولی در پایان فصل باشگاه را ترک خواهد کرد تا هدایت آلبی سلسته را بر عهده بگیرد. تنها دلیل اعلام نشدن رسمی این موضوع، شرایط کنونی سویا است. این تیم اسپانیایی برای حضور مستقیم در لیگ قهرمانان اروپا تلاش می‌کند. این تیم با پیروزی برابر گرانادا توانست با یک بازی بیشتر، هم‌امتیاز اتلتیکو شود اما بازهم به خاطر بازی‌های رو در رو در جایگاه چهارم باقی‌ ماند.

هو شدن سامپائولی

سامپائولی در مصاحبه اخیرش گفت‌: می‌دانم AFA به من علاقمند است و می‌دانم آنها مرا انتخاب کردند اما باید منتظر ماند تا کسی از این موضوع ضربه نخورد. تصمیم‌گیری در رابطه با هدایت تیم‌ ‌ملی، به سویا ضربه خواهد زد. این شرایط در نهایت منجر شد سرمربی آرژانتینی در ورزشگاه رامون سانچس پیسخوان هو شود. هواداران سویا در دیدار جمعه شب، سرمربی تیمشان را هو کردند. سامپائولی در این‌باره گفت‌: نمی‌دانم چرا چنین رفتاری با من دارند چون در حال حاضر  تمام تلاش خودم را به کار می‌گیرم تا سویا در رتبه‌های بالایی جدول بماند و به لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. این موضوع مشخص است.

زمان معرفی سرمربی جدید

فدراسیون فوتبال آرژانتین ۲۲ می (یک ماه دیگر) سامپائولی را به عنوان سرمربی جدید آلبی سلسته معرفی خواهد کرد. این اتفاق پس از پایان لالیگا رخ خواهد داد یعنی درست زمانی که شرایط سویا در این فصل مشخص شده باشد.

آینده بازیکنان ملی‌پوش

حضور سامپائولی در تیم‌ ‌ملی در آینده برخی از بازیکنان کاملا تاثیرگذار است. بازیکنانی همچون اسکیل لاوتزی در آلبی سلسته جایی نخواهند داشت. از طرفی کارلوس توس هم دیگر به تیم ملی دعوت نخواهد شد چون سامپائولی لیگ چین را در سطح پایینی می‌بیند. همچنین او دعوت مائورو ایکاردی به تیم‌ ‌ملی را لازم نمی‌داند. در نخستین فهرست بیشتر بازیکنان شاغل در اروپا همچون گونسالو ایگواین و پائولو دیبالا حضور نخواهد داشت چون به احتمال فراوان یوونتوس در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد. سامپائولی قصد دارد بیشتر از بازیکنان لیگ آرژانتین بهره ببرد. با این حال AFA اعلام کرده است لیونل مسی تیم‌ ‌ملی را همراهی خواهد کرد. خاویر ماسچرانو، ایگواین، آنخل دی‌ماریا، اور بانگا بازیکنان مورد علاقه این سرمربی هستند و پائولو دیبالا به همراه مسی در خط حمله بازی خواهد کرد. همچنین سامپائولی حفاظت از دروازه‌ را بر عهده نائول گوسمان خواهد گذاشت و سرخیو رومرو نیکمت نشین خواهد شد.

کادر فنی

رسانه‌های آرژانتینی که از حضور سامپائولی به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی اطمینان داردند به سراغ کادر فنی آلبی سلسته رفتند. دستیاران سامپائولی در تیم‌ ‌ملی تغییر پیدا خواهند کرد و دیگر خوانما لیو او را همراهی نخواهد کرد. در کادر فنی آلبی سلسته سامپائولی را ماتیاس مانا، لیونل اسکالونی، خورخه دسیو و مارتین توکایی همراهی خواهند کرد. سامپائولی همچنین با پابلو آیمار صحبت خواهد کرد تا او به عنوان دستیارش در تیم ملی همراهی کند. هافبک پیشین ریورپلاته که مدرک مربیگری‌اش را به تازگی کسب کرده است، اعلام کرد با کومت تیخوانا همکاری نخواهد کرد. آیمار که مورد تحسین مسی است و الگوی نوجوانی‌ و ستاره آرژانتینی به حساب می‌آید، احتمال دارد به عنوان دستیار سامپائولی کار خود را در حوزه مربیگری آغاز کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار