کد خبر: 847848
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کیکاووس سعیدی

رئیس فدراسیون گلف گفت: یکی از دستاوردهای مهم برجام تقویت مناسبات بین المللی در بخش ورزش است که یکی از این موارد، میزبانی مسابقات بین المللی گلف در ایران است.

کیکاووس سعیدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه گیلان، افزود: برجام دستاوردهای زیادی در حوزه های گوناگون داشته و دارد و یکی از دستاوردهای مهم، تقویت مناسبات بین المللی در امر ورزش است. با توجه به این امر در سال گذشته، ایران میزبان 133 مسابقه جهانی ، آسیایی و بین المللی در رشته های ورزشی مختلف بود. خوشبختانه ما نیز توانستیم میزبانی مسابقات بین المللی گلف را با نام جام همبستگی بگیریم و این رقابت ها از روز 15 اردیبهشت ماه سال جاری در تهران آغاز می شود.

وی بیان کرد: در این دوره از رقابت ها که تا روز 20 اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت، کشورهای پاکستان، لبنان، بنگلادش و افغانستان حضور می یابند و چهار تیم نیز از ایران در این مسابقات شرکت می کنند.

وی به برپایی کلاس آموزشی توسط مدرس بین المللی نیز اشاره کرد و گفت: همچنین یکدوره کلاس آموزشی را با حضور کیم بالدوین مربی بین المللی و کارآمد کشور استرالیا را در تهران برگزار می کنیم. این کلاس در چهار دوره برگزار می شود که این دوره ها شامل ملی پوشان بانوان، ملی پوشان آقایان، مدرسان و همچنین کلاس آموزش عمومی خواهد بود. امیدواریم که بتوانیم از برپایی این کلاس و حضور مربی ارزنده گلف جهان در ایران نهایت بهره را ببریم و مربیان و همچنین مدرسان ما نهایت استفاده را از این مربی حرفه ای ببرند.

رئیس فدراسیون گلف به جایگاه ایران در این رشته نیز اشاره کرد و افزود: ما هم اکنون با 22 پله صعود، رتبه 50 را در جهان در اختیار داریم و در آسیا نیز در رتبه 17 قرار داریم و هدف ما این است که جزو 10 کشور برتر در آسیا باشیم.

وی یادآور شد: فدراسیون گلف چهار انجمن مینی گلف، وودبال، کروکت و به کاپ را تحت پوشش دارد که این چهار انجمن توسط کمیته های مربوطه، زیر نظر فدراسیون فعالیت دارند.

سعیدی به شرایط اقلیمی گیلان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: هدف فدراسیون این است که در استان هایی همچون گیلان که از شرایط اقلیمی خوبی برخودار هستند و همچنین مردم این خطه ورزش دوست و دارای فرهنگ غنی هستند، سرمایه گذاری مناسب داشته باشد و فدراسیون نگاه ویژه ای نیز به این استان ها دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار