کد خبر: 847835
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان خواستار تشکیل اطلس اجتماعی برای این استان شد و گفت: تهیه اطلس اجتماعی استان به رفع آسیبهای اجتماعی در استان کمک شایانی می کند.

حسن رهایی با بیان اینکه مقابله با آسیبهای اجتماعی نیازمند یک برنامه بومی و محلهمحور است افزود: یککاسه کردن همه آسیبها و پیچیدن یک نسخه واحد برای همه آنها، دردی از آسیبهای اجتماعی مبتلابه جامعه را حل نخواهد کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بر لزوم تحقیقات و پژوهشهای اجتماعی در این راستا تاکید کرد و گفت: بهطور مثال تحقیقات انجام شده در استان و کشور حکایت از این دارد که کسر بالایی از طلاقها در پنج سال اول زندگی زوجها اتفاق میافتد لذا با تهیه یک برنامه عملیاتی و مداخلهگری اجتماعی میتوان زوجها و خصوصا زوجهای مستعد طلاق را در این بازه پنج ساله تحت آموزش و مشاوره اجتماعی و روانشناختی و...قرار داد.

رهایی ادامه داد: در صورت اجرای چنین برنامهای در حقیقت میتوان با برنامههای آموزشی و فرهنگی، به قوام نهال خانواده در این 5 سال نخست پرداخت تا از محدوده مستعد طلاق گذشته و قوام بیشتری بیابد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان به اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی دیگر از رویکردها و اولویتهای شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در سالجاری اشاره کرد .


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار