کد خبر: 847819
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
دومین روز از جشنواره جهانی فجر با اخبار و حواشی مختلفی در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.
خبرگزاری میزان:  دومین روز از جشنواره جهانی فجر با اخبار و حواشی مختلفی در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.
 
یکی از مهم‌ترین حواشی که به خوبی به چشم می‌خورد مشکل ورود برخی از میهمانان و هنرمندان به این مجموعه بود، به طوری که جلوی گیت‌های ورودی این مجموعه با تجمعی از معترضین روبرو بود که می خواستند بدون کارت ورودی در این سالنها رفت و آمد داشته باشند.
 
اما خارج از این حواشی دومین روز از جشنواره فیلم فجر همچنان با برگزاری مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی برگزار شد. این مراسم در ادامه بزگرداشت سه روزه و با حضور هنرمندان مختلفی روبرو شد.

 بازگشت ناخدا خورشید به سینما

یکی دیگر از مهمترین اتفاقات دومین روز از جشنواره را می‌توان اکران موفق و رونمایی از فیلم ناخدا خورشید ناصر تقوایی دانست. این فیلم پس از سالها باز هم به سینما آمد و این حضور استقبال ویژه مخاطبان را به همراه داشت.
 
پیش از اکران فیلم، عوامل آن از جمله داریوش ارجمند بازیگر و هارون یاشایی تهیه‌کننده اثر حضور داشتند و درباره خصلت‌های اخلاقی ناصر تقوایی در ساخت فیلم‌هایش صحبت کردند. همه اذعان داشتند که ناصر تقوایی، همیشه نگاه خاصی به سینما داشته است و هیچ‌گاه به دنبال آن شهرتی که دیگران پی‌اش می‌روند نبوده است. به عقیده آن‌ها، همین حساسیت و دقت نظر ناصر تقوایی باعث شده است، «ناخدا خورشید» پس از 30 سال همچنان برای مخاطب تازگی داشته باشد.
 
ناخدا خورشید اقتباسی از «پیرمرد و دریا»، اثر ارنست همینگوی است که به عقیده عوامل این کار، به خوبی توانسته المان‌های ایرانی را حفظ و بر خلق یک داستان با سبک و سیاق ایرانی، تاکید کند.

بازگشت ناخدا خورشید به سینما
 
 همچنین نشست معرفی و نمایش فیلم «شب طولانی فرانسیسکو سانتیس» با حضور آتیلا پسیانی در سالن شماره 1 چارسو برگزار شد.
آتیلا پسیانی که برای خوشامدگویی  به تماشاگران  و معرفی این فیلم در سالن حاضر شده بود درباره کارگردانان این فیلم گفت: فرانسیسکو مارکز و آندیا تستا هر دو فارغ التحصیل مدرسه فیلمسازی بویرن آیرس و هر دو جوان هستند و در حالیکه  دهه 70 و فضای رعب آور آرژانتین آن سالها را تجربه نکرده اند فیلمی که ساخته اند یادآور آن روزها است.

   جشنواره جهانی فجر

فیلم «کلید شانس» اثر لی‌گائه بیوک یکی از فیلم‌هایی بود که در دومین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر، در سینما فلسطین اکران شد.
در ابتدای این برنامه سحر عصرآزاد، منتقد سینما، درباره فیلم «کلید شانس» توضیحاتی را ارائه داد و گفت: فیلمی که به تماشای آن نشسته‌اید یکی از هفت فیلم حاضر در بخش «مروری بر سینمای کره جنوبی» است. این فیلم از محصولات سال 2016 کره جنوبی است که در ژانر اکشن کمدی دسته‌بندی می‌شود.
 
  جشنواره جهانی فجر 
 
حضور 26 شرکت ایرانی، 19 شرکت خارجی٬ 39 خریدار خارجی و 8 خریدار داخلی بازار فیلم سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر یکی دیگر از بخش‌های حاشیه و متن روز دوم جشنواره بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار