کد خبر: 847769
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد
معاون برنامه و اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: سرمایه‌گذاری کلان در حوزه‌های مختلف حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است که تلاش بر تکمیل و تقویت این هدف‌گذاری مناسب است.

امیر امینی در گفت‌و گو با خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل، اظهار کرد: ما در سطح ملی تلاش می‌کنیم تا در حوزه متنوع حمل و نقل جذب سرمایه‌گذاران و مشارکت جدی آنها را به عنوان یک اولویت اصلی و اساسی مورد توجه قرار دهیم تا در بخش‌های مختلف بتوانیم طرح‌های متنوع را به سرانجام برسانیم.

وی تصریح کرد: در بخش حمل و نقل تاکنون 63 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه همکاری و مشارکت به امضا رسیده که 48 هزار میلیارد تومان آن به تصویب دولت رسیده و 11 هزار میلیارد تومان آن نیز در مرحله عقد قرارداد نهایی است.

معاون برنامه و اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در کنار توسعه ناوگان حمل و نقل زمینی و نوسازی ناوگان جاده‌ای ما نسبت به خرید چندین هواپیمای جدید آن هم از نوع ایرباس و همچنین تجهیز و تکمیل فرودگاه‌های مختلف و حوزه دریایی نیز اقدامات خوبی را انجام دادیم.

امینی در مورد راه‌اندازی پارک لجستیک در استان اردبیل افزود: در بازدیدی که از محل اجرای این پروژه در شمال استان اردبیل داشتیم، قرار شد تا اردبیل که در طرح جامع حمل و نقل کشور به عنوان کریدر شماره چهار و شاهراه اتصال محورهای شمال به جنوب و شرق به غرب مطرح است، به عنوان یک پروژه محرک در توسعه استان اردبیل مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات از ظرفیت‌های خوب در تعامل و ارتباط با کشورهای منطقه‌ای برخورد است، ضرورت دارد با جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی بدون مداخله دولت پروژه‌هایی همچون پارک لجستیک یا همان بندر خشک در این منطقه به بهره‌برداری برسد.

امینی با اشاره به احداث 800 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به عنوان شریان ارتباطی استان اردبیل در ایجاد ارتباط با مناطق دیگر اضافه کرد: در حال حاضر 120 کیلومتر بزرگراه و 288 کیلومتر راه اصلی عریض در حال انجام است و مابقی هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این بخش مورد توجه و دقت نظر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر