کد خبر: 847765
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
رئیس سازمان برنامه و بودجه اردبیل:
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل گفت: ظرفیت‌های قانونی برنامه ششم توسعه به عنوان حرکت تحولی در حوزه رونق تولید و اشتغال باید مورد توجه تمامی دستگاه‌ها و مدیران اجرایی استان اردبیل باشد.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل، داوود شایقی در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل در سال‌جاری اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده ما باید سه حوزه اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید را در سرلوحه کارها، برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها قرار دهیم تا به تدریج با فعال کردن واحدهای تولیدی زمینه اشتغال و کارآفرینی فراهم آید.

وی تصریح کرد: ما در دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل به یک جمع‌بندی نهایی براساس برنامه جامع و منظم با نظارت و هدایت راهبردی براساس سیاست‌های اقتصادی دست پیدا کردیم تا با توجه به تاکید استاندار اردبیل در سال‌جاری بتوانیم در حمایت همه‌جانبه از تولید و اشتغال گام‌های مؤثر و عملی‌تری را برداریم.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه در قالب تبصره‌ها و برخی بندها ظرفیت‌های خوبی برای توسعه استان اردبیل پیش‌بینی شده است، گفت: ما 120 تبصره را احصا کردیم تا با توجه به تفویض اختیارات به دستگاه‌ها و نهادهای دولتی بتوانیم هر چه سریعتر از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم.

شایقی ضرورت آشنایی مدیران دستگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی را با تبصره‌ها و آیین‌نامه‌های برنامه ششم توسعه یادآور شد و افزود: ما پنج سال می‌خواهیم با این تبصره‌ها، قوانین و مقررات کار کنیم که ضرورت دارد احاطه کامل به این قوانین و مقررات داشته باشیم که ما اهم این قوانین، مقررات و تبصره‌ها را در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه جزء به جزء تبیین می‌کنیم تا زمینه آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های قانونی فراهم آید.

وی بیان کرد:‌ در این موضوعات و مسائل مطرح شده دامنه اختیارات و همچنین پیگیری امور در کنار انضباط مالی و رفع قوانین مزاحم در حمایت از تولید بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته که انتظار می‌رود در این باب اقدامات راهگشا نیز مورد توجه بیشتر باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر