کد خبر: 847707
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان البرزتاکید کرد
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان البرز گفت: بارش‌های اخیر و حتی بارش‌ها در فصل زمستان نمی‌تواند مشکلات کم‌آبی البرز را برطرف کند.

بهزاد پارسا درجلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز طی سخنانی اظهار داشت: پس از آنکه در فروردین امسال شاهد بارش‌های خوبی بودیم، دمای هوا ناگهان گرم‌ شد و همین امر منجر به ذوب‌ برف‌ها شده است.

وی افزود: با آب شدن برف‌ کوه‌ها، در روزهای اخیر شاهد افزایش ظرفیت سدهای کرج هستیم و برای برقراری تعادل سدها نیاز بود که دریچه سدهای امیرکبیر و سد طالقان بر اساس یک برنامه مشخص، باز شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان البرز تصریح کرد: طی سه روز اخیر شاهد باز شدن بخشی از دریچه سدهای کرج و طالقان بودیم و همین امر منجر به افزایش شدت جریان آب در رودخانه‌های کرج و طالقان شده است.

پارسا گفت: برخی از اوقات مردم تصور می‌کنند که با بارندگی‌های صورت گرفته، مشکل کم آبی برطرف شده است، در حالی که در فروردین امسال و مقایسه آن با سال گذشته، شاهد کاهش بارندگی‌ها در استان البرز هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: بنابراین در تابستان امسال باید بیش از گذشته صرفه‌جویی و اصلاح الگوهای مصرف آب را در اولویت قرار دهیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار