کد خبر: 847706
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
در روز جهانی زمین پاک
مراسم درختكاري به مناسبت اغاز هفته سلامت، زمين پاك و همچنين يادبود شهداي محيطبان و جنگلبان با حضور فرماندار ساوجبلاغ و مدير كل منابع طبيعي و آبخیزداری البرز برگزار گرديد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در این مراسم گفت: روز جهاني زمين پاک هر ساله در 22 آوريل مصادف با 2 ارديبهشت در تمام دنيا برگزار و به همه مردم روي زمين يادآوري مي شود که نبايد سياره خود "زمين" را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.

حامد فرضی ادامه داد: امروز ما نیز مفتخریم که بمنظور لزوم تداوم فرهنگ ایثار و شهادت برای پاسداری از ارزشهای معنوی زیست محیطی، با گرامیداشت یاد ١٤ شهيد منابع طبيعي و ١١٩ شهيد محيطبان برای جشن گرفتن این روز بزرگ دور هم جمع شده ایم.

وی خاطرنشان کرد: مسألـه آلودگـي زميـن يکـي از مسائل عمده منابع طبیعی و محيط زيست و دغدغه عمده اي براي دست اندرکاران این حرفه در سراسر جهان است. با آغاز عصر ماشین و پیشرفت های صنعتی و علمی و رشد روزافزون علم گرایی، راه تسلط انسان بر آرزوی دیرینه اش، یعنی تسلط بر طبیعت تا اندازه زیادی هموار شد. اما خودخواهی ها و سودجویی های انسان، اندیشه سیطره و آگاهی بیشتر او از جهان اطرافش را به صحنه کارزاری نابرابر میان او و طبیعت تبدیل کرده است.

وی افزود: مصرف بی رویه منابع، یکی از عوامل تهدیدکننده محیط زیست به شمار می رود. با توسعه شهرنشینی، منابع زیادی روزانه به عنوان زباله در طبیعت رها می شود و تقریباً چند دهه است که زنگ های خطر برای زمین به صدا درآمده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز؛ حامد فرضی، با اشاره به اثرات تغییر اقلیم تصریح نمود: افزایش ناهنجاری های جوی نظیر بارش باران ناگهانی و سیل آسا، بارش سنگین برف، هوای بسیار سرد، بارش برف در نقاط گرم و خشک، کاهش باران در نقاط مرطوب و کوهستانی، افزایش متوسط دمای برخی شهرها در سال های اخیر وزش طوفان های شدید، خشکسالی در برخی نقاط ایران به چشم می خورد که متأسفانه نقش عوامل انسانی در بروز اینگونه پدیده ها بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: زمین، یکی از شگفتی های آفرینش است. این سیاره منظومه شمسی، از آن رو با دیگر سیاره ها فرق دارد که در جوّ آن اکسیژن هست و در نتیجه زیستن در آن امکان پذیر شده است. بنابراین برماست که در اين روز به منظور ايجاد آگاهي جهاني و نيز سپاسگزاري از مواهب زمين و منابع و ذخاير طبيعي آن حق زمین را ادا کنیم.

بر اساس این گزارش: در ادامه اين مراسم دو قطعه پرنده شكاري اسيب ديده كه توسط عوامل محيط باني درمان شده بودند توسط فرماندار ساوجبلاغ ازاد سازي شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار