کد خبر: 847688
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
زماني که آقاي روحاني به رياست جمهوري رسيدند اهالي سينما انتظار داشتند مشکلات متعدد هنر هفتم برطرف شود، اما متأسفانه طي تمامي سال‌هاي رياست جمهوري ايشان هيچ اتفاق خاص و مثبتي در سينماي کشور نيفتاد.
سيروس الوند، کارگردان برجسته سينماي کشور در آستانه برگزاري دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: من شخصاً ديگر هيچ انتظاري از مسئولان رده بالاي کشور براي رفع مشکلات عديده سينما ندارم، چرا‌که به اين باور رسيده‌ام مسئله فرهنگ و هنر جزو دغدغه‌هاي‌ اين افراد نيست و نمونه بارز آن هم اين بود که آقاي روحاني طي چهار سال رياست جمهوري‌اش هيچ يک از انتظارات هنرمندان و اهالي سينما را برآورده نکرد. کارگردان فيلم سينمايي «دست‌هاي آلوده» افزود: زماني که آقاي روحاني به رياست جمهوري رسيدند، اهالي سينما انتظار داشتند مشکلات متعدد هنر هفتم برطرف شود، اما متأسفانه طي تمامي سال‌هاي رياست جمهوري ايشان هيچ اتفاق خاص و مثبتي در سينماي کشور نيفتاد و ما به اين نتيجه رسيديم که شايد ايشان مسائل و دغدغه‌هاي مهم‌تري از توجه و رسيدگي به حوزه فرهنگ و هنر و بالاخص سينما داشته‌اند.
 
الوند سپس با تأکيد بر اينکه مشکلات معيشتي، سياسي و اقتصادي در تمامي کشورهاي دنيا وجود دارد اما مقامات عالي‌رتبه همواره به حوزه فرهنگ و هنر توجه ويژه‌اي دارند، اظهار داشت: بنده معتقدم رئيس‌جمهور آينده بايد وزارت ارشاد را تقويت کند. اين وزارتخانه بايد قدرت اصلي حوزه فرهنگ و هنر در کشور باشد. ما نياز به حضور مديران و مسئولاني در اين وزارتخانه داريم که جسور و شجاع باشند و با دغدغه‌مندي نسبت به حوزه فرهنگ و هنر از پروانه‌هاي ساخت و نمايش که صادر مي‌کنند، حمايت نمايند. ما نياز به حضور مسئولاني داريم که به هيچ شخص و نهاد حقيقي و حقوقي اجازه ندهند تا در امور فرهنگي و سينمايي کشور دخالت کند و با وزارت ارشاد به مقابله برخيزد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار