کد خبر: 847651
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
سه روز قبل انتخابات مقدماتي جناح راست ميانه فرانسه برگزار شد. فرانسوآ فيون، نخست وزير دوران نيكولا ساركوزي به دور دوم راه يافت و...
   معصومه طاهري
سه روز قبل انتخابات مقدماتي جناح راست ميانه فرانسه برگزار شد. فرانسوآ فيون، نخست وزير دوران نيكولا ساركوزي به دور دوم راه يافت و به عنوان نامزد رسمي جمهوريخواهان فرانسه براي شركت در انتخابات رياست جمهوري ۲۰۱۷ معرفي گرديد. به دنبال انتشار اين خبر، آلن دلون ستاره قديمي و پيشكسوت سينماي فرانسه چند خطي به حمايت از نامزد مورد تأييد خود نوشت و شجاعت، تجربه و اراده قوي او را تحسين كرد سپس نامه سرگشاده خود را در اختيار عوامل روزنامه فيگارو براي انتشار قرار داد.
 آلن دلون بازيگر 80 ساله فرانسوي هرگز تعهدات و تقيدات سياسي خودش را پنهان نكرده است؛ او در سال 2007 و 2012 از نيكولا ساركوزي حمايت كرده است و حالا در مقابل ساركوزي قرار گرفته؛ چنانچه در سپتامبر گذشته اين بازيگر قديمي سينما و تلويزيون در مجله فرهنگي تلويزيوني «شگفت‌انگيز» از شبكه 2 فرانسه گفته بود كسي كه رئيس‌جمهور مي‌شود بايد مرد حق و حقيقت باشد و به خاطر رئيس‌جمهور گذشته يا جناح راست بودن نبايد به او رأي داد. البته در برنامه تلويزيوني «شگفت‌انگيز»، ‌آلن دلون كه قبلاً از هواداران ساركوزي بود به تأييد آلن ژوپه در مقابل ساركوزي پرداخته و ابراز ارادت نسبت به او داشته بود حالا بعد از خبر نهايي شدن راه يافتن فرانسوآ فيون به دور دوم انتخابات رياست جمهوري، بازيگر سينماي فرانسه دست به قلم شده و نامه‌اي سرگشاده به نفع فرانسوآ فيون نوشت. «نامه سرگشاده آلن دلون» كه اختصاصي در اختيار روزنامه به فيگارو قرار گرفته تا منتشر شود، موضع اين بازيگر پيشكسوت فرانسه را نشان مي‌دهد به اين مضمون است:
«من هميشه در طول عمرم، همه زندگي‌ام به كشور و وطنم ايمان داشته‌ام. امروز نيز با شركت در انتخابات مي‌خواهم در سرنوشت كشورم سهيم باشم. هميشه برايم ژنرال دوگل به عنوان رئيس‌جمهوري قدرتمند و شكست‌ناپذير، مقبول و مورد احترام بوده است. به همين خاطر هم تصميم گرفتم به عنوان يك ضرورت مهم اين چند خط را بنويسم.
ممكن است امروز در كشور فرانسه تاريك و روشني زيادي وجود داشته باشد و ترس و دلهره و اضطراب و ظلم و ستم در فرانسه و اطراف كشور ما موج بزند، اما با اين وجود چيزي كه هست آن است كه انتخابات در فرانسه حق مسلم ماست و من به عنوان يك فرانسوي بايد در آن شركت داشته باشم.
فرانسوآ فيون از نظر من فردي قابل تحسين، ‌شجاع، بااراده و قوي است كه هميشه و در تمام شرايط چنين بوده و معتقدم بدون رقيب است. اين را به عنوان يك انسان آزاده مي‌گويم. مردي كه افتخار و وفاداري به ارزش‌ها و اصول را داشته است و هميشه من را راهنمايي و هدايت كرده است. رأي دادن و انتقال مسئوليت به او ضروري و لازم است. بدون شك او خواهد آمد تا پيروزي!»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0
1
الن دلون نمونه یک مردباابهت وشریف ودارای احساسات عمیق معصومانه است واخلاقمداری او بسیار قابل تحسین است
محبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
0
0
الن دلون ی مردکامل وبی بدیله .زنده بادالن دلون
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار