کد خبر: 847647
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مردي كه هشت سال قبل در قبال 6 ميليون تومان، مرد همسايه‌اش را به قتل رسانده به قضات دادگاه گفت از شرايط زندان خسته شده است، يا او را قصاص كنند يا آزاد.
به گزارش خبرنگار ما، پنجم مردادماه سال 88، مردي مأموران پليس شهرستان شهريار را از قتل مرد جواني حوالي يكي از مرغداري‌هاي شهر باخبر كرد. او گفت:من كارگر مرغداري هستم. لحظاتي قبل صداي گلوله شنيدم. وقتي خودم را رساندم، ديدم كه يك خودروي پيكان كه دو زن و يك مرد سوارش بودند به سرعت دور شدند. نزديك‌تر كه رفتم، ديدم جسد مردي غرق خون روي زمين افتاده است.
 
بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني، هويت مقتول شناسايي و همسر مقتول تحقيق شد. هر چند كه او ابتدا گفت كه از ماجراي قتل خبر ندارد، اما در بررسي‌هاي بعدي گفت كه عامل قتل ايرج، مرد همسايه‌شان است. زن جوان گفت: روز حادثه همراه شوهرم و ايرج براي خريد مرغ به مرغداري رفتيم. در راه شوهرم و اير‌ج با هم درگير شدند. وقتي دعواي‌شان بالا گرفت، ايرج شوهرم را با شليك گلوله به قتل رساند و من را تهديد كرد در اين باره با كسي حرف نزنم وگرنه من را هم مي‌كشد. بعد از آن بود كه ايرج، 40 ساله هم بازداشت شد. او ابتدا جرمش را انكار كرد، اما در مراحل بعدي به جرمش اقرار كرد و گفت: سيروس همسايه‌ ما بود كه با همسرش اختلاف داشت. يك هفته قبل از حادثه مريم به خانه ما آمد و بعد از گلايه از شوهرش پيشنهاد داد در صورتي كه شوهرش را به قتل برسانم، به من 6 ميليون تومان مي‌دهد. متهم گفت: من بارها مريم را همراه مردي غريبه ديده بودم. احتمال دادم كه مريم براي رسيدن به آن مرد قصد قتل شوهرش را كرده است. به هر حال پيشنهاد مريم را قبول كردم.
 
او در خصوص نقشه قتل گفت: روز قبل از حادثه مريم يك اسلحه كلت همراه 2 ميليون تومان پول نقد برايم آورد و قرار شد بقيه پول را بعد از كشتن شوهرش به حسابم واريز كند. متهم ادامه داد: مطابق نقشه، روز حادثه با مقتول و همسرش براي خريد مرغ به مرغداري رفتيم. از همسرم هم خواستم با ما همراه شود تا ايرج شك نكند. آن روز چهار نفري با ماشينم كه پيكان سفيد رنگي است به مرغداري رفتيم. نزديك مرغداري به بهانه خرابي ماشين پياده شدم و از مقتول خواستم كمكم كند. وقتي ايرج از ماشين پياده شد، اسلحه را به سمت او گرفتم و يك تير به سرش زدم و همراه همسرم و مريم فرار كرديم.
 
بعد از كامل شدن تحقيقات، مريم به اتهام معاونت در قتل و ايرج به اتهام مباشرت در قتل روانه زندان شدند و پرونده براي رسيدگي به شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. در آن جلسه بعد از قرائت كيفر خواست، اولياي دم در جايگاه حاضر شدند. بعد از رضايت فرزندان مقتول، ديگر اولياي دم با پرداخت تفاضل ديه درخواست قصاص كردند. سپس متهم در جايگاه قرار گرفت و بار ديگر ماجرا را شرح داد. در ادامه همسر مقتول به اتهام معاونت در قتل در جايگاه حاضر شد و گفت: اظهارات متهم را در مورد رابطه با مرد ديگري قبول ندارم. من از خشونت و بداخلاقي‌هاي همسرم خسته شده بودم و براي نجات خودم و سه فرزندم، نقشه قتل را كشيدم. او در آخرين دفاعش گفت: پشيمانم و از اولياي دم مي‌خواهم مرا ببخشند.
 
هيئت قضايي بعد از شور مريم را به 15 سال حبس و ايرج را به قصاص محكوم كرد. اين حكم بعد از ارسال به ديوان عالي كشور مورد تأييد قضات ديوان قرار گرفت، اما به دليل ‌ پرداخت نكردن تفاضل ديه از سوي اولياي دم اجراي حكم به تأخير افتاد. بنابراين متهم با ارسال نامه‌اي از هيئت قضايي درخواست كرد تا هرچه زودتر سرنوشت او را مشخص كنند. بنا به تقاضاي متهم، اين پرونده روز گذشته بار ديگر روي ميز هيئت قضايي به رياست قاضي زالي قرار گرفت. در ابتداي جلسه سه نفر از اولياي دم كه در دادگاه حاضر بودند، بار ديگر درخواست قصاص دادند. آنها در جواب قاضي براي پرداخت تفاضل ديه گفتند كه توان مالي پرداخت ديه را نداريم. در ادامه خواهر مقتول گفت: متهم برادرم را بي‌گناه كشت و با كشتن ايرج باعث شد برادر ديگرم با ديدن جسد مريض شود و چند ماه بعد فوت كند. همچنين پدرم نيز كه مرد سرحالي بود با اين اتفاق افسرده شد و فوت كرد. او نشاط را از خانواده ما برد به همين خاطر تنها درخواست قصاص داريم. در ادامه متهم با حاضر شدن در جايگاه گفت: به خاطر مشكلات مالي مجبور شدم اين پيشنهاد را قبول كنم و الآن خيلي پشيمانم. خودم و خانواده‌ام خيلي تلاش كرديم تا از اولياي دم رضايت بگيريم، اما آنها قبول نمي‌كنند. مي‌خواهم مرا ببخشند و از دادگاه تقاضا دارم هرچه زودتر سرنوشتم مشخص شود.
در آخر بعد از آخرين دفاع متهم، هيئت قضايي وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار