کد خبر: 847636
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
دختر جوانی که در دفاع از خود پسر مورد علاقه­اش را به قتل رسانده بود، با تبرئه از قتل عمد بار دیگر محاکمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، هفدهم مردادماه سال 93 مأموران کلانتری 133 شهرزیبا از مرگ مشکوک مرد جوانی به نام رامین 32 ساله در یکی از بیمارستان­های شهر باخبر و در محل حاضر شدند. شواهد نشان می­داد چند روز قبل رامین همراه دختر جوانی به دلیل اصابت ضربه چاقو به دستش به بیمارستان می­رود که توسط پزشکان زخم او بخیه و مرخص می­شود اما به دلیل شدت خونریزی و عفونت فوت می­کند. بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی مأموران در تحقیقات خود دریافتند ضارب همان دختر جوانی است که همراه مقتول به بیمارستان مراجعه کرده بود. بنابراین پرونده با موضوع قتل تشکیل و دختر جوان به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار می­گیرد که با گذشت 19 روز از فوت مرد جوان مأموران پلیس ندا 19 ساله را در غرب شناسایی و بازداشت کردند. متهم در جواب بازجویی­ها با اقرار به جرمش گفت: من و رامین مدتی با هم دوست بودیم و روز حادثه به خانه دوستم سارا رفته بودیم تا در اسباب کشی به او کمک کنیم. بعد از اتمام کار از آنجایی که هر سه نفر به شیشه معتاد بودیم مشغول کشیدن مواد شدیم.
 
تحت تاثیر مصرف شیشه حال طبیعی نداشتم. ناگهان متوجه شدم رامین قصد آزار مرا دارد به همین دلیل با هم درگیر شدیم. متهم در ادامه گفت: بارها با او درگیر شده بودم و از او می­ترسیدم. حتی یکبار بینی­ام را شکسته بود به همین خاطر برای دفاع از خودم با کارد آشپزخانه یک ضربه به دست او زدم اما بلافاصله پشیمان شدم و او را به بیمارستان رساندم. در بیمارستان دست علیرضا بخیه شد اما وقتی همراه او به خانه­اش برگشتم خودش بخیه­های دستش را باز کرد و خونریزی شروع شد و دوباره به بیمارستان رفت. از ترس همراهش نرفتم تا اینکه وقتی متوجه شدم او فوت کرده است فرار کردم. متهم در ادامه در حالی که اشک می­ریخت گفت: 12 ساله بودم که برای اولین بار مواد مخدر مصرف کردم. همه فکرم تهیه پول مواد بود که با رامین آشنا شدم. چون برایم مواد تهیه می­کرد به او وابسته شده بودم اما او از این علاقه سوءاستفاده می­کرد.

بعد از اقرارهای متهم و کامل شدن تحقیقات این پرونده بعد از صدور کیفرخواست تکمیل و به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای دم متهم بنا به دستور ریاست دادگاه در جایگاه حاضر شد و بار دیگر ماجرا را شرح داد. در پایان جلسه بعد از آخرین دفاع متهم هئیت قضایی با توجه به اینکه ضربه وارده به دست قربانی کشنده نبوده است متهم را از قتل عمد تبرئه و به جرم قتل شبه عمد به 3 سال زندان و پرداخت دیه محکوم کرد. این حکم با ارسال به دیوان عالی کشور به دلیل اعتراض وکیل متهم توسط قضات شعبه نقض و به شعبه دهم فرستاده شد.

روز گذشته در جلسه رسیدگی به این پرونده به ریاست قاضی قربان زاده و با حضور دو مستشار متهم در جایگاه حاضر شد و در آخرین دفاعش گفت: در این چند سالی که زندان هستم به اندازه کافی تنبیه شده­ام و مواد را ترک کرده­ام. حالا هم در حال ادامه تحصیل می­باشم و پولی هم برای پرداخت دیه ندارم. از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار