کد خبر: 847635
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸
مجرم سابقه‌دار و همدستش كه با تاكسي سرقتي از مسافران زورگيري مي‌كرد، از روي دماغ بزرگش شناسايي و بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار ما، اسفندماه سال قبل بود كه شكايت‌هاي مشابهي در‌باره زورگيري‌هاي سريالي دو سرنشين يك تاكسي سبزرنگ به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران گزارش شد. يكي از شاكيان كه صاحب يك ساعت‌فروشي در شهر ري است، در شرح ماجرا گفت: نهم اسفندماه از باقرشهر سوار يك پرايد تاكسي شدم تا به مغازه‌ام در شهر ري بروم. به جز راننده، مرد جواني در صندلي شاگرد سوار بود. در محلي خلوت ناگهان مرد سرنشين كه دماغ بزرگي داشت، چاقو كشيد و با تهديد چهار ساعت طلا كه همراهم بود و 14 ميليون تومان قيمت داشت، 2 ميليون تومان پول نقد و كيف حاوي مدارك شخصي‌ام را از من گرفت. آنها سپس من را در بيابان‌ها ي دولت آباد از ماشين بيرون انداختند و فرار كردند. توانستم شماره پرايد را كه ايران 11/*** ت 38 بود، يادداشت كنم.

تحقيقات پليس بعد از بررسي پلاك خودرو نشان داد كه اين تاكسي نهم اسفندماه از محله بازار تهران سرقت شده است. بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه دو مرد جوان بعد از سرقت تاكسي به همين شيوه از مسافران زورگير مي‌كنند. همه شاكيان به پليس گفته بودند كه سرنشين صندلي جلو، مردي جوان با دماغي بزرگ بود.

بررسي شكايت‌ها همچنين نشان داد كه دو متهم با خودروهاي ديگري غير از تاكسي هم به اين شيوه از مردم زورگيري كرده‌اند.

كارآگاهان با اطلاعاتي كه شاكيان در اختيار آنها گذاشتند، توانستند صورت مرد دماغ بزرگ را چهره‌نگاري كنند. تحقيقات بعدي پليس با مراجعه به بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار نشان داد كه اين مرد اشكان نام دارد و 27 ساله است. اشكان بارها به اتهام زورگيري بازداشت شده و به زندان افتاده بود. او آخرين بار به 10 سال حبس محكوم و بعد از تحمل كردن شش سال زندان به تازگي آزاد شده بود.

با به دست آمدن اين اطلاعات مخفيگاه اشكان در دولت‌آباد شناسايي و متهم 26 فروردين ماه بازداشت شد. او وقتي مقابل شاكيان قرار گرفت، به زورگيري‌هاي سريالي با همدستي بچه‌محل 26 ساله‌اش كه بابك نام داشت، اعتراف كرد. متهم گفت من و بابك هر دو به هرويين و شيشه اعتياد داريم. ما بعد از سرقت خودرو در پوشش مسافربر، اموال مسافران را سرقت مي‌كرديم. بعد خودروهاي سرقتي را در شهر رها مي‌كرديم و بعد از سرقت يك خودروي تازه دوباره به دزدي‌هايمان ادامه مي‌داديم.

بعد از به دست آمدن اين اطلاعات بود كه چند ساعت بعد كارآگاهان بابك را هم در مخفيگاهش بازداشت كردند. او در بازجويي‌ها حرف‌هاي همدست خود را تأييد كرد.

سرهنگ كارآگاه حسين زارع، رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: دو متهم به زورگيري در مناطق شهرري و دولت‌آباد اعتراف كرده‌اند. وي از كساني كه بدين شيوه در اين مناطق مورد زورگيري قرار گرفته‌اند، درخواست كرد براي پيگيري شكايات خود به نشاني پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ در شهرري – خيابان آستانه مراجعه كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار