کد خبر: 847567
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
رئیس ملی انجمن عسل ایران:
رئیس انجمن ملی عسل ایران گفت: سالانه 70 هزار تن عسل در کشور تولید می‌شود که 25 هزار تن آن مربوط به استان اردبیل است.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل، عبدالرضا بیگناه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: انجمن عسل پنج سال است با محوریت و مرکزیت استان اردبیل فعالیت می‌کند اما ما همچنان با چندین مشکل اساسی که به صنعت تولید عسل در کشور ضربه وارد می‌کند، روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از 10 میلیون مسافر به استان اردبیل سفر می‌کنند و خواستار تهیه عسل ناب سبلان با برند مشخص هستند اما ما تاکنون نتوانستیم همچون سوهان قم و گز اصفهان فضایی فراهم کنیم تا بهترین تولید عسل سبلان در کارخانه‌های معتبر و استاندارد اردبیل انجام شود.

رئیس انجمن ملی عسل ایران با انتقاد از تداوم حرکت نامناسب فروش عسل به شکل تقلبی در مسیر جاده‌های گردشگری استان اردبیل گفت: ما در حالی که در مقطع رتبه ممتاز کیفیت و کمیت تولید عسل را داشتیم اما امروز این جایگاه به رتبه سوم تنزل پیدا کرده و برخی عسل‌فروشی‌های تقلبی برند عسل سبلان را نامعتبر کرده‌اند.

بیگناه به فروش عسل‌های تقلبی در مسیر گردشگری اردبیل – سرعین با حضور دلالانی از استان همجوار گیلان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر اقدام جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی در جمع‌آوری عسل‌‌فروشی‌های بین راهی مؤثر بوده اما رئیس دادگستری نیر که خود از منطقه شمال است به موضوع جمع‌آوری عسل‌فروشی‌های کنار جاده اعتقاد نداشته و در این مسیر اختلال به وجود آورده است.

وی به ورشکستگی چندین کارخانه تولید عسل در اردبیل به شکل محدود اشاره کرد و ادامه داد: هر چند بر فعالیت کارخانه‌ها مسؤولان دامپزشکی و غذا و دارو رسیدگی می‌کنند اما شاهد عرضه شهدهایی به بازار هستیم که بی‌کیفیت و نامرغوب عرضه شده و گاه با عناوین مختلف همچون عسل سیاه ملکه و یا عناوین دیگر به این صنعت و اعتبار لطمه وارد می‌شود.

بیگناه بیان کرد: باید به سمت بسته‌بندی و تولید با کیفیت با تکنولوژی‌های مناسب و عرضه محصول در بهترین فضای گردشگری اقدام کنیم چرا که کنار جاده محل مناسبی برای فروش عسل به عنوان برند تولید محصول استان اردبیل نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر