به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل، امیر امینی در نشست با مسؤولان استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل تمام ظرفیتهای توسعهای را دارد و میتواند از چهار مسیر شرق، غرب، شمال و جنوب توسعه یافته و بر همین محور پارک لوجستیک به دلیل هممرزی این استان با آذربایجان و آسیای میانه راهاندازی شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل در چهار مسیر خود به استانهای آذربایجان شرقی، گیلان و زنجان متصل میشود، ضرورت دارد مطالعات پارک لوجستیک در شاهراه توسعه استان اردبیل مورد دقت و توجه قرار گیرد.
معاون برنامه و اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه استان اردبیل نیازمند یکهزار و 200 کیلومتر شبکه حمل و نقل مدرن و جدید است، گفت: ما به حدود 800 کیلومتر راه دسترسی مناسب و درجه یک نیاز داریم که 200 کیلومتر آن راه اصلی و 120 کیلومتر نیز بزرگراه است که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.
امینی با بیان اینکه 300 کیلومتر بزرگراه در این استان پایهریزی شده است، افزود: 200 کیلومتر راه اصلی عریض در این زمینه برنامهریزی شده که امیدواریم جز هدفگذاریهای اصلی و اساسی باشد.
وی به پیگیری تکمیل راه آهن اردبیل – میانه و آغاز مطالعات راه آهن اردبیل – پارسآباد اشاره کرد و ادامه داد: با پیشنهادات و پیگیریهای متعدد تأمین منابع مالی این پروژه عظیم قرار است تا سال 97 راه آهن اردبیل – میانه به نتیجه برسد.
امینی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برای مطالعات خط ریلی اردبیل – پارسآباد نیز هماهنگیها و برنامهریزیها انجام شده تا بتوانیم با استفاده از فاینانس داخلی و خارجی این پروژه را به سرانجام برسانیم.
وی با بیان اینکه فاینانس داخلی یا خارجی هیچ ریسکی را به سمت بانک نداشته بلکه سرمایهگذاران باید از نتایج آن در مسیر توانمندی پروژههای اجرایی استفاده کنند، اضافه کرد: ما در حال حاضر در حوزه راه و شهرسازی و حمل و نقل از روشهای مختلف سرمایهگذاری B.O.O، B.O.L.H، B.O.T، R.O.O، R.O.T و... به عنوان روشهای تأمین مالی استفاده میکنیم تا پروژههای متعدد به سرانجام برسد.