کد خبر: 847552
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
نماینده مردم اردبیل در مجلس:
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در نظارت بر بانک‌ها با هدف پرداخت تسهیلات بانکی ضعیف عمل کرده و نتوانسته اهداف مورد نظر را در این حوزه تحقق ببخشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، صدیف بدری در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: در سال مزین به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عزم دولت، مجلس و قوه قضائیه بر این است تا به دور از شعارزدگی به شکل عملیاتی مسائل و موضوعات مختلف را پیگیری کند به طوریکه مجلس تصمیم گرفته روال مدیریت جلسات را به نسبت گذشته متفاوت کند تا مباحث بیشتر به سمت نگاه کارشناسی و طرح مسائل محوری در بیش از 16 موضوع مهم و تأثیرگذار هدایت شود.

وی تصریح کرد: قرار است با اولویت لوایح از سوی دولت برای رفع موانع و مشکلات به مجلس ارائه شود تا با طرح موضوع در کمیسیون‌های مختلف و تخصصی موانع پیش رو در مسیر تولید و اشتغال برطرف شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در این زمینه باید مسؤولان و مدیران استانی با جمع‌بندی دیدگاه‌ها و نظرات فعالان بخش خصوصی و دولتی پیشنهادات خود را به دولت ارائه کرده تا در قالب این لوایح مطرح و مجلس در این باب تصمیم‌گیری کند.

بدری دو مشکل اساسی و کار محوری را در این بخش اصلاح نظام بانکداری کشور بیان کرد و افزود: بانک‌های خصوصی هیچ پایبندی به قوانین و مقررات بانکی نداشته و به نوعی حرف‌ شنوی آنها در حد پایینی است به طوریکه باید با اصلاح قوانین این بانک‌ها را مجاب کنیم تا با نرخ سود پایین‌تر تسهیلاتی را به بخش تولید پرداخت کنند.

وی از طرح تنقیح قوانین مالیاتی کشور در مجلس خبر داد و بیان کرد: دولت در کنترل تورم عملکرد نسبتاً موفقی داشته اما در حوزه نظارت بر عملکرد بانک‌ها به ویژه در ارتباط با کنترل نرخ سود تسهیلات خوب عمل نکرده است.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: باید صنایع کوچک و متوسط مورد حمایت قرار گیرد که دولت چنین حمایتی را انجام نداده و ما در مجلس مصمم شدیم تا در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به شکل عملیاتی در این باب قدم‌هایی را برداریم.

وی از تسهیل امور در واگذاری زمین ارزان‌ قیمت به سرمایه‌گذاران خبر داد و اظهار کرد: مجلس در بودجه سال 96 فرصت خوبی را فراهم کرده تا تسهیلات ارزان قیمت به ویژه در بخش کشاورزی به مجریان طرح‌های آبیاری مکانیزه پرداخت کند که این رقم معادل سه برابر تسهیلات سال‌های گذشته است.

 

وضعیت آبیاری مکانیزه در اردبیل اسفناک است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: وضعیت استان اردبیل در توسعه آبیاری مکانیزه یک وضعیت اسفناک است به طوریکه در بین استان‌های کشور به رغم ظرفیت عظیم تولیدات کشاورزی، ما در جایگاه بیست و هفتم قرار داریم.

بدری همچنین ضرورت تفویض اختیار بانک‌ها به استان‌ها را در پرداخت تسهیلات بیش از یک میلیارد تومان یادآور شد و ادامه داد: به جای اینکه سرمایه‌گذاران اسیر و گرفتار اخذ مجوز از تهران باشند، بهتر است با تفویض اختیار به بانک‌های استانی پرداختی‌ها انجام شود.

وی از مدیر آب منطقه‌ای خواست تا در حل مشکل سرمایه‌گذار بزرگ بخش تولید طیور حاج قدرت نوری صاحب کارخانه آرتا جوجه برای اخذ مجوز تأمین آب اقدامات قانونی و حمایتی را انجام دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر