کد خبر: 847505
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ساخت 55 طرح عمرانی برای ساخت مرکزهای بهداشت شهری و روستایی و اقامت گاه های پزشکان در دولت یازدهم، توسط دانشگاه علوم پزشکی شاهرود آغاز شده است.
 محمد محمدی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این طرح ها را 160 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: علاوه بر این 20 میلیارد ریال نیز برای تعمیر خانه ها و مرکزهای بهداشت شهری و روستایی هزینه شده است.
وی با بیان این که در طرح تحول سلامت، 15 میلیارد ریال اعتبار به منظور خرید تجهیزات اداری برای مرکزهای بهداشتی-درمانی روستایی و شهری و خانه های بهداشت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اختصاص داده شده، اضافه کرد: 20 میلیارد ریال تجهیزات فنی خریداری شده است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تاکید بر کامل بودن نیروی انسانی متخصص در مراکز بهداشتی دو شهرستان شاهرود و میامی، گفت: تمام شهرها و روستاهای زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دارای پزشک هستند به گونه ای که برای چندین پزشک متقاضی ، دیگر جای خالی وجود ندارد.
محمدی با اشاره به اهمیت توجه به ابعاد روانی سلامت از سوی سازمان جهانی بهداشت، یادآور شد: به منظور ارایه خدمت بهتر به شهروندان ، حدود هشت کارشناس و کارشناس ارشد روان شناسی بالینی و همچنین چندین کارشناس تغذیه در مجموعه بهداشت شهرستان به کار گرفته شدند.
وی درباره وظیفه مراقبان سلامت نیز این گونه توضیح داد: بنابر طرح تحول سلامت هر یک از مراقب های سلامت مسوول رسیدگی به وضعیت سلامت دو هزار و 500 نفر بوده و با شناخت از وضعیت جسمانی آن ها وظیفه دارند در صورت نیاز هر یک به خدمات پزشکی، اگر در زمان مورد نظر به مرکز بهداشت مراجعه نکردند، پیگیری های لازم را انجام دهند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین به تشکیل پرونده های الکترونیکی برای بیماران اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در استفاده از سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) در روستاها، با اختلاف بسیار زیاد رتبه نخست کشور را دارد.
محمدی ادامه داد: همچنین این دانشگاه رتبه پنجم کشوری در استفاده از پرونده های الکترونیکی در شهرها و رتبه دوم در حاشیه شهر را به خود اختصاص داده و در مجموع رتبه نخست تشکیل پرونده های الکترونیک کشور را از آن خود کرده است.
وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره میزان آمادگی این دانشگاه در رویارویی با حوادث و بلاهای طبیعی، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در زمینه مدیریت و کاهش خطر بلاهای طبیعی، با اختلاف زیاد دارای رتبه نخست کشور است.
محمدی با اشاره به ساخت سامانه پشتیبانی خدمات سلامت در بلاهای طبیعی برای نخستین بار در کشور، گفت: نمونه این سامانه در دنیا وجود ندارد و نخستین سامانه ساخته شده به درخواست مجمع خیران اهل بیت (ع) به سوریه برده شده و با حضور رییس جمهور این کشور رونمایی شد.
وی ادامه داد: با توجه به درخواست بیشتر برای ساخت این خانه بهداشت سیار که در یک جعبه با وزن 160 کیلوگرم قابل حمل است، به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی در استان به تصویب رسید تا برای تولید انبوه آن، اعتبار اختصاص یابد.
تشریح برنامه های هفته سلامت نیز بخش دیگری از صحبت های معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بود. وی یادآور شد: 'زندگی سالم با نشاط و امید' شعار هفته سلامت امسال در کشور است.
جانشین ستاد گرامی داشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ساخت یک پویانمایی با موضوع سلامت در شاهرود خبر داد و گفت: این پویا نمایی پنج دقیقه ای که به طور کامل توسط هنرمندان شاهرودی ساخته شده، هم زمان با نواختن زنگ سلامت در یکی از مدرسه های شاهرود رونمایی می شود.
محمدی یادآور شد: چندین هزار لوح فشرده از این اثر تهیه شده و در کل کشورنیز توزیع می شود.
وی با اشاره به برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در روز جمعه در شاهرود، گفت: این همایش 9 صبح از میدان ورزش آغاز می شود و پیش بینی شده بیش از یک هزار و 500 تن از همشهریان در این راهپیمایی شرکت کنند.
محمدی اضافه کرد: نمایشگاه نظام سلامت و خطر سنجی نیز از روز یکشنبه در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برپا می شود و علاقه مندان ضمن بازدید می توانند از خدمات رایگان سلامت نیز بهره مند شوند.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود بیش از 40 عنوان برنامه برای هفته سلامت برنامه ریزی کرده است.
این دانشگاه بیش از نیمی از وسعت استان سمنان را زیر پوشش خود دارد.
 95 واحد بهداشتی شامل 20 مرکز خدمات جامع سلامت، زیرمجموعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر