کد خبر: 847492
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
عرب باغی:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در واکنش به اعتراض بازاریان این منطقه نسبت به لغو ترخیص کالای همراه مسافر، گفت: خدشه دار شدن وجهه بازار نتیجه ای جز عواقب جبران ناپذیر برای اقتصاد و اشتغال این منطقه نداشته و با صرف انرژی و هزنیه های کلان نیز جبران نمی شود.
محسن خادم عرب باغی در جلسه بررسی مشکلات بازاریان که با حضور مدیر گمرک جلفا و نمایندگان مراکز تجاری این منطقه برگزار شد، با بیان اینکه همه توان خود را برای حل مشکلات منطقه بکار می گیریم، بر لزوم اتحاد همگانی برای حل مشکل پیش آمده بازاریان تاکید کرد.
وی گفت: پس از ابلاغ بخشنامه محدودیت در ورود برخی کالاها به این منطقه، مکاتبه های جدی و مکرر با دستگاه های کشوری و استانی برای لغو بخشنامه انجام شده و پیگیر موضوع هستیم.
عرب باغی با بیان اینکه در پی مکاتبات متعدد سازمان منطقه آزاد ارس، هفته آینده جلسه ای با معاون وزیرصنعتف معدن و تجارت و رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، اظهارکرد: سازمان منطقه آزاد ارس جدی تر از بازاریان و سرمایه گذاران پیگیر مشکلات و دفاع از عرضه کالای همراه مسافر است.
وی به مکاتبه خود با مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این زمینه اشاره کرد و گفت: جلوگیری از واردات کالای همراه مسافر می تواند به قاچاق دامن بزند.
بر اساس این گزارش در این نشست مقرر شد کسبه منطقه نسبت به بازگشایی فروشگاه های خود اقدام کنند.
بازاریان منطقه آزاد ارس که در اعتراض به جلوگیری از ترخیص غیرقطعی پوشاک از گمرک این منطقه فروشگاه های خود را تعطیل کرده اند با تهیه طوماری به تبعات اقتصادی این تصمیم در اقتصاد و اشتغال منطقه اشاره کرده و حل این مشکل را خواستار شده اند.
بر اساس بخشنامه 6/8/96/4578 مورخه 96/01/15 معاونت امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران، ترخیص اقلام مشمول تعرفه ترجیهی بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه منوط به ترخیص تجاری و بدون اعمال هر گونه تخفیف شده است .
منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت شامل بخش هایی از 2 شهرستان جلفا و خداآفرین در شمالغرب ایران است که در نقطه صفر مرزی و در مجاورت با کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر