کد خبر: 847488
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان سمنان گفت: طرح توسعه خدمات هواشناسی کاربردی (تهک) در بخش حمل و نقل جاده ای با همکاری اداره کل هواشناسی در استان راه اندازی شد.
داود فهندژ سعدی افزود: در سالهای گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در کاربرد هواشناسی جاده‌ای به منظور ایمنی بیشتر ، صرفه اقتصادی و استفاده بهینه از جاده‌ها صورت گرفته است ، اطلاع رسانی به موقع به رانندگان درخصوص پیش بینی یخبندان بر سطح جاده‌ها ، بارندگی شدید ، کاهش دید بر اثر مه یا بارش می تواند کمک حال رانندگان برای جلوگیری از حوادث رانندگی و ارتقای ایمنی باشد.
فهندژ سعدی تصریح کرد: داده سامانه های اطلاعات هواشناسی جاده‌ای می توانند ابزارهای ویژه ای را به منظور اطلاع رانندگان از شرایط موجود بر جاده و تطبیق رانندگی خود با این شرایط را فراهم آورد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با بیان اینکه به منظور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش حمل و نقل جاده ای و با هدف کاهش مخاطرات و افزایش ایمنی سفر در طرحی مشترک با اداره کل هواشناسی استان اخطاریه ها و اطلاعات جوی از طریق پیامک به رانندگان فعال حوزه حمل و نقل کالا و مسافر جاده ای استان ارسال می شود گفت: این امر سهم بسزایی در بهینه سازی مدیریت و ایمنی سفر رانندگان دارد.
وی افزود: کاربران جاده ای با آگاهی از وضع ترافیک ، زمان سفر و همچنین پشتیبانی هواشناسی برای اطلاع از شرایط جوی به یقین سفر ایمن، اقتصادی را تجربه می کنند.
فهندژ سعدی اضافه کرد: در زمان اجرای طرح نوروزی، بیش از 67 هزار نفر با هفت هزار و 400 ناوگان عمومی استان سمنان جابه جا شدند.
وی خاطر نشان کرد: در این ایام با مشارکت صنوف حمل و نقل جاده ای به 45 دستگاه اتوبوس سایر استانهای کشور که در محورهای استان دچار نقص فنی شده بودند ، خدمات رسانی شد که این امر نشان دهنده تعهد و مسئولیت پذیری صنوف حمل و نقل جاده ای استان است.
مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان سمنان گفت: افزایش بهره وری ، ارتقا و به روز رسانی خدمات در حوزه مسافر از جمله اجرای طرح شبکه سیر ، افزایش فروش اینترنتی بلیت و نوسازی ناوگان مسافری را از برنامه های مهم این حوزه اعلام کرد
سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و گردشگر در محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می کنند.
بر اساس آمار ، سالانه به طور میانگین بیش از 9 میلیون تن کالا از طریق ناوگان باری از استان سمنان به نقاط مختلف کشور جابه‌جا و بیش از سه میلیون تن کالا از نقاط مختلف کشور وارد استان و بیش از 570 هزار بارنامه در استان صادر می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر