کد خبر: 847454
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
در آستانه مبعث پيامبر اسلام(ص) کتاب «نردبان آسمان (نگاهي به سيره نبوي و اصول عملي زندگي رسول مهرباني(ص)» در نماز جمعه‌هاي کشور معرفي شد.
حتماً شما هم تجربه‌اش را داشته‌ايد؛ تجربه اينکه با خودتان يا شايد با ديگري، يا گاهي با خدا قراري بگذاريد. اين‌جور وقت‌ها، به اصطلاح آدم سرش برود، قول و قرارش نمي‌رود. پيامبر اکرم(ص) هم در تمام ابعاد زندگي‌شان به اصول ثابتي پايبند بودند و اين اصول مثل قراري بود بين ايشان و خداي متعال. رسول مهرباني چه در زندگي خصوصي و فردي، يا در ارتباط با خدا و بندگي او و چه در حضور اجتماعي و تعامل با ديگران، هميشه تمام و کمال پاي اين اصول مي‌ايستادند. اين اصول يا قرارها همچون پله‌هاي رشد و تعالي باعث مي‌شد پيامبر خدا هميشه در قله انسانيت و بندگي باقي بمانند. حالا ما هم مي‌خواهيم با اين قرارها و اصول ايشان آشنا شويم و براي بالارفتن از اين پلکان آسماني تمرين کنيم.
 
کتاب «نردبان آسمان» اين پله‌هايطلايي را از لا‌به‌لاي سيره کاربردي پيامبر اعظم(ص) براي ما ترسيم مي‌کند؛ همان کسي که در قرآن به عنوان اسوه حسنه معرفي شده است. ليلا غلام‌زاده‌نطنزي، نويسنده کتاب با بياني ساده و روان، در قالب پله‌هايي چندگانه، ابتدا به قرار و مدارهاي پيامبر اکرم(ص) در لحظه‌لحظه زندگي شخصي و بعد در رابطه ايشان با خدا پرداخته و سپس دست مخاطب خود را گرفته و پابه‌پاي پيامبر رحمت، سيري در ميان جامعه کرده و سبک زندگي نبوي را در رابطه با ديگران به تماشا نشسته است. البته اين پله‌هاي طلايي با تمام جذابيتي که دارند، فقط در حکم يک سرنخ است براي کساني که تمايل دارند رشته زندگي‌شان به رشته زندگي پيامبر خاتم گره بخورد، تا به برکت آن وجود عزيز و نوراني، پله‌پله تا ملاقات خدا را طي کنند.  برخلاف برخي افرادي که در نقاطي از جهان سعي مي‌کنند تصويري نادرست از اسلام و پيامبر مهربان آن به تصوير بکشند، کتاب «نردبان آسمان» سعي کرده در ذيل عناوين متنوع، تصويري واقعي و درست از زندگي فردي، اجتماعي و معنوي آن اسوه حسنه ارائه دهد و به خوبي هم از عهده آن برآمده است. فصل‌بندي‌هاي مناسب، موضوعات کاربردي و حجم کم مطالب هر بخش، در کنار بياني جذاب و دلنشين، مطالعه «نردبان آسمان» را در فرصت‌هاي کوتاه براي هر سطحي از مخاطب ميسر کرده تا خواننده‌اي که عادت زيادي به مطالعه ندارد هم بتواند از لذت مطالعه اين کتاب بهره مناسب را ببرد و گام به گام، شيوه درست زندگي در دنياي امروز را از سبک زندگي رسول مهرباني بياموزد.  اين کتاب در طرح ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني در نماز جمعه‌هاي کشور، به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامي و با همکاري شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر کشور در حال اجراست، معرفي شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار