کد خبر: 847452
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
اعضاي يك شبكه راهزني كه به محموله قاچاق خودشان دستبرد زده بودند‌،يك به يك بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، شامگاه سه شنبه، 22 فروردين‌ماه بود كه مردي خودش را به مأموران كلانتري167 دولت‌آباد رساند و ماجراي سرقت را گزارش داد. او گفت من راننده كاميون هستم و ساعت 18 امروز سوار كاميون حامل پوشاك در حال عبور از مسير شمال به جنوب بزرگراه امام علي(ع) بودم. در خروجي جاده معدن ناگهان يك سواري پژو 206 صندوق‌دار سفيدرنگ راهم را سد كرد. به جز راننده دو مرد ديگر از پژو پياده شدند و من را از پشت فرمان به پايين كشيدند. بعد با تهديد چاقو و قمه دست و پايم را بستند و من را به داخل صندوق عقب پژو انداختند و حركت كردند. راننده مسافت كوتاهي را طي كرده بود كه توقف كرد. بعد در صندوق باز شد و سارقان به سراغم آمدند. من را در همان حالت از صندوق به بيرون كشيدند و كنار جاده رها و فرار كردند. وي ادامه داد هر چند كه هوا تاريك بود، اما در همان وضعيت توانستم چند شماره از پلاك خودرو را به ذهنم بسپارم. بعد به سختي توانستم دست و پايم را باز كنم و با كمك راننده‌هاي عبوري خودم را به كلانتري برسانم.
 
بعد از مطرح شدن شكايت تيمي از كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران مأمور رسيدگي به پرونده شدند. با اطلاعاتي كه راننده كاميون در اختيار پليس گذاشت، كارآگاهان موفق شدند خودروي سارقان را شناسايي كنند. بررسي‌ها نشان داد كه مالك خودرو مردي 50 ساله به نام هوشنگ است. همچنين معلوم شد كه شب حادثه خودرو در اختيار پسر 20 ساله‌اش رضا بوده است. بعد از آن بود كه مخفيگاه رضا در محله شهرزاد دولت‌آباد شناسايي و متهم 27 فروردين ماه بازداشت شد. او در اولين بازجويي‌ها گفت با همدستي دو نفر از دوستانش كه هومن 27ساله و امير 28 ساله نام دارند، محموله را سرقت و آن را در خانه مردي به نام مسعود پنهان كرد‌ه‌اند.
 
با اطلاعاتي كه رضا در اختيار پليس گذاشت، مأموران راهي خانه مسعود- 31 ساله- شدند و او را بازداشت و محموله سرقتي را كشف كردند.  در شاخه ديگري از بررسي‌ها كارآگاهان هومن و امير را هم بازداشت كردند. بررسي‌ها نشان داد هومن از مجرمان سابقه‌دار است كه قبلاً به اتهام زورگيري بازداشت شده بود.  هومن به عنوان طراح سرقت در بازجويي‌ها گفت‌:من و امير محموله قاچاق را براي يك نفر از شهري در جنوب كشور تهيه و به تهران منتقل كرديم. بعد از آن بود كه تصميم گرفتيم محموله را خودمان سرقت كنيم؛ چراكه در صورت سرقت شدن آن مالباخته به خاطر قاچاق بودن آن مي‌ترسيد و شكايت نمي‌كرد. ماجرا را با رضا هم مطرح كرديم كه قبول كرد در اجراي نقشه به ما كمك كند. مطابق نقشه محموله را سرقت كرديم و به خانه دامادمان مسعود برديم، اما از بدشانسي صاحب محموله قاچاق وقتي از ماجرا با خبر شد از ما شكايت كرد و گرفتار پليس شديم.  سرهنگ كارآگاه حسين زارع، رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: اعضاي باند براي شناسايي جرائم احتمالي ديگر در اختيار كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران قرار گرفته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار