کد خبر: 847436
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
تداوم نامه‌هاي اعتراضي پلاسكويي‌ها به رئيس‌جمهور
حادثه‌ديدگان آتش‌سوزي پلاسكو پس از چند ماه با وعده‌هاي بي‌عمل مسئولاني كه هرروز به عناويني از محل حادثه می‌شنیدند، مواجه شده‌اند...
نویسنده: بيژن يانچشمه

حادثه‌ديدگان آتش‌سوزي پلاسكو پس از چند ماه با وعده‌هاي بي‌عمل مسئولاني كه هرروز به عناويني از محل حادثه می‌شنیدند، مواجه شده‌اند، اين افراد پس از گزارش ملي حادثه پلاسكو با ارسال غم‌نامه به رئيس‌جمهور از اجرايي نشدن مصوبه دولت در خصوص حمايت از كسبه پلاسكو انتقاد و اعلام كردند، كسبه پلاسكو هنوز بلاتكليف و سردرگم هستند و مصوبه دولت فقط در مقام صحبت و سخن است.
 
در نامه شوراي نمايندگان كسبه پلاسكو به رئيس‌جمهور با موضوع پيگيري مصوبات كارگروه هيئت دولت در خصوص حادثه ساختمان پلاسكو آمده است: با توجه به مصوبه كارگروه هيئت دولت در خصوص حادثه ساختمان پلاسكو، مقرر شد جهت جبران قسمتي از خسارت‌هاي وارده به كسبه آسيب‌ديده پلاسكو، ضمن بخشيده شدن جرائم و معوقات بانكي، تنفس دو ساله در جهت استمهال وام‌هاي كسبه ساختمان پلاسكو در نظر گرفته شود. 
 
در بخش ديگري از اين نامه آمده است: در اين كارگروه مصوب شد كه وام 300 ميليون توماني با بهره 9 درصد و تنفس يكساله به كسبه آسيب‌ديده ساختمان پلاسكو پرداخت شود كه اسناد آن هم موجود است، اما متأسفانه با گذشت نزديك به سه ماه از تاريخ اين مصوبات، هيچ‌گونه دستورالعمل و ابلاغيه‌اي در اين باب به بانك‌هاي عامل صادر نشده است و كسبه پلاسكو هنوز بلاتكليف و سردرگم هستند كه مصوبه دولت در خصوص حمايت از كسبه پلاسكو اجرايي نشده و فقط در مقام صحبت و سخن است.
 
شوراي نمايندگان پلاسكو در ادامه از رئيس‌جمهور تقاضا كردند: با توجه به آغاز سال جديد كاري و مشكلات فراوان و عديده كسبه كه همگي از توليد‌كنندگان و كارآفرينان كشور و با اين مشكلات دست به گريبان هستند، هر چه سريع‌تر اين مصوبات و پرداخت وام اجرايي شود. همچنين در مصوبات كارگروه تأكيد شده بود نسبت به انواع معوقات مالياتي، بخشودگي كامل تا سال 1394 صورت پذيرد و نسبت به سال 95، اين حادثه در نظر گرفته شود. بنابراين اين قسمت از مصوبه هم در مقام حرف و سخن باقي مانده است.
 
شوراي نمايندگان كسبه پلاسكو، علاوه بر رئيس‌جمهور، نامه‌هايي را نيز به وزير كشور، وزير اقتصاد و دارايي و معاون اول رئيس‌جمهور نوشتند.
گويا حادثه‌ديدگان اين فاجعه ملي حالا پس از چندين ماه وعده و وعيد شنيدن هر روز چشم انتظار هستند تا مسئولي براي آنان كار‌ي بكند و بخشي از مشكلاتشان رفع شود. كسبه پلاسكو بيش از هر زمان ديگري چشم انتظار تدبير دولت براي انجام وعده‌هاي به كرات گفته و تكرار شده هستند. ‌اي كاش در كنار تهيه گزارش ملي حادثه گزارش اقدامات انجام شده نيز ارائه مي‌شد تا مشخص شود گره كار كجاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار