به
گزارش تسنيم، احمد نعمت بخش با بيان اينكه منتظر نظر شوراي رقابت براي
اعلام قيمت محصولات پر تيراژ هستيم، افزود: باتوجه به توليدات متنوعي كه در
كلاسهاي مختلف داريم، انتظار داريم شوراي رقابت همچنانكه ديگر خودروسازان
را از نظام قيمتگذاري معاف كرده ما را هم از قيمتگذاري معاف كند. وي با
اشاره به افزايش هزينههاي توليد در شركتهاي خودروسازي گفت: فقط در بخش
كارگري دستمزدها 14/5 درصد افزايش يافته است ضمن اينكه فولاد مباركه در
مقطعي قيمت ورقهاي فولادي را حدود 20 درصد افزايش داد، ما اكنون در تامين
برخي مواد اوليه با افزايش قيمت مواجهيم كه اين موضوع را برخي شركتها به
شوراي رقابت اعلام كردهاند و برخي هم در حال ارائه گزارش به شوراي رقابت
هستند.
نعمت بخش افزود: ما سال گذشته به رغم ابلاغ مجوز افزايش قيمت، بعد
از حدود شش ماه آن را اعمال كرديم، سياست كلي ما اين است كه تا حد ممكن از
طريق افزايش توليد و كاهش هزينهها مانع از افزايش قيمت شويم، ولي اگر
اينگونه نشد به ما اجازه بدهند براي جلوگيري از ضرر و زيان، افزايش قيمت
داشته باشيم. وي گفت: خيلي از سهامداران ايران خودرو و سايپا از طريق سود
سهام ارتزاق ميكنند و ما مجاز نيستيم به آنها ضرر برسانيم. نعمت بخش با
بيان اينكه هزينه شماره گذ اري و هزينه بيمه شخص ثالث افزايش يافته است،
افزود: خودروسازان هيچگونه افزايش قيمتي روي محصولات اعمال نكردهاند و
اين افزايش قيمتي كه مردم و خريداران خودرو با آن مواجهند ناشي از افزايش
هزينه شمارهگذاري و هزينه بيمه شخص ثالث است كه شركتهاي خودروسازي به
نيابت از دستگاههاي ديگر دريافت ميكنند. نعمت بخش افزود: ساخت داخل
خودروهاي جديد به مرور زمان افزايش خواهد يافت، توليد پژو 2008 با 20 درصد
ساخت داخل شروع شده و به سرعت اين سهم در سه سال آينده به 70 درصد افزايش
خواهد يافت. وي با بيان اينكه قيمت پژو 2008 را شركت ايران خودرو تعيين
ميكند، گفت: براساس اطلاعاتي كه ما در اختيار داريم اين خودرو با قيمت زير
100 ميليون تومان روانه بازار خواهد شد، البته چون 2008 رقيب داخلي و
وارداتي دارد شوراي رقابت به قيمتگذاري اين خودرو ورود نميكند.