کد خبر: 847364
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:
امام‌جمعه موقت تهران گفت: مناظره‌‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید زنده پخش شود.
مناظره‌‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید زنده پخش شودجوان آنلاين: آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب نمازجمعه این هفته تهران در خطبه‌ دوم در سخنانی با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات را یک امتحان سخت برای همه دانست و گفت: به تعبیری یک گردنه صعب‌العبور پیش روی ماست.

وی از مردم خواست که به حساسیت انتخابات توجه داشته باشند و اظهار داشت: انتخابات در کشور ما جایگاه رفیعی دارد؛ معنای آن این است که شما مردم با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رأی نشان می‌دهید که حکومت پشتوانه قوی‌ مردمی دارد، حتما بکوشید که سر صندوق‌ها حضور یابید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، خطاب به مردم نمازگزاران، تأکید کرد: با انتخاب اصلح در انتخابات ریاست‌جمهوری، رشد سیاسی خود را نشان دهید، نقاط مثبت و منفی کاندیداها را محاسبه کنید و به آنها نمره دهید؛ تعیین رئیس‌جمهور و اعضای شوراها امانتی در دست ماست، ما سخت مسئولیم، بکوشید که افراد را بشناسید، گول تبلیغات را نخورید، بکوشید که واقعیات را بشناسید، اگر نشناختید، جایز نیست که نشناخته رأی دهید.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به مصوبه کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری درباره لغو مناظره‌های زنده کاندیداهای انتخابات از رسانه ملی، گفت: حتما مناظره‌ها باید به صورت زنده از رسانه ملی پخش شود.

وی افزود: یکی از راه‌های بصیرت برای مردم و رأی‌دهندگان این است که مردم ببینند و بشوند؛ کارایی کاندیداها در مناظره‌های زنده بیشتر برای مردم روشن می‌شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین خطاب به کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: مدیر و مدبر بودن، یکی از شرایط رهبری است،  رئیس‌جمهور باید کشور را جوری اداره کند که مستمند و مستضعف به حق خودش برسد و ظلم و ستمی به دست مسئولی در هیچ جای کشور بر کسی وجود نداشته باشد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی ادامه داد: کاندیداها بکوشند وعده غیر عملی ندهند، وعده‌‌ای بدهند که در حق‌شان است، ممکن است کسی که به او رأی بدهد، رأیش براساس وعده دورغین باشد، به کسی رأی دهید که اسلام را در کشور پیاده کند.

وی در توصیه‌‌ای به کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: این کشور مردمی و اسلامی است، اگر حکم، سخن و عملی غیر اسلامی انجام شود، مشروع نیست؛ رئیس‌جمهور آینده باید درد دین داشته و در عمل و نه در شعار، مقید به توصیه‌های امام(ره) و رهنمودهای رهبری باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، اضافه کرد:  رئیس‌جمهور باید به یاد فقرا باشد و درد فقیر را از نزدیک احساس کند و نزدیکانش را بر مردم ترجیح ندهد؛ باید بتواند اقتصاد را رونق دهد، از دشمن، به‌ویژه آمریکا نترسد و مشت محکمی بر دهان، آمریکا، اسرائیل و انگلیس بزند، باید خود را وقف مردم کند و به سوگندی که می‌خورد پایبند باشد، جواب نامه‌های مردم را بدهد.

موحدی‌کرمانی تصریح کرد: توصیه می‌کنم که کاندیداها بکوشند و قانون را مدنظ قرار دهند، آنها هم که تأیید نشده‌اند طبق قانون می‌توانند اعتراض‌شان را به شورای نگهبان بدهند، آنها هم افراد عادلی هستند و بررسی می‌کنند،  وقتی هم که شورا جواب داد، جنجال راه نیاندازند، قانون را رعایت کنند. آنهایی که تأیید صلاحیت نشده‌اند، برای مناصب دیگر ممکن است مناسب باشند، اما برای ریاست‌جمهوری تأیید نشده‌اند.

وی اظهار داشت: روح فتنه سال 88 این بود که فتنه‌‌گران به قانون تمکین نکردند، فتنه‌گران برای خودشان بی آبرویی آوردند و برای مردم نیز زحمت ایجاد کردند، از فتنه سال 88 پند بگیرند. امام می‌گوید کسی که قانون مورد تأیید صلاحیت شورای نگهبان را نپذیرد، اسلام را نپذیرفته است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران درباره تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: کاندیداها، سعی کنند در تبلیغات از آیات قرآنی و نامه‌های مقدسه خودداری کنند تا زیر دست و پای مردم نیفتد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله حج اشاره و تأکید کرد: مسئولین امر حج می‌کوشند که امسال مردم موفق به زیات خانه خدا شوند، این تلاش جای تشکر دارد، اما به آقایان می‌گویم که به وعده‌‌های رژیم آل‌سعود اعتماد نکنید، به صرف یک کلمه درباره تأمین امنیت زائران، به آنها اعتماد نکنید.

وی با بیان اینکه هنوز جای زخم‌های جراحات حادثه منا التیام پیدا نکرده است، افزود: باید رژی آل‌سعود تضمین کنند و بپذیرند که اگر کوچترین اتفاقی برای حجاج بیافتد،نسبت به آن پاسخ‌گو باشند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، تصریح کرد: هجمه‌هایی علیه شیعیان در حرمین شریفین مطرح می‌کنند که من از بیان آن شرم دارم.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی خطاب به مسئولان و دست‌اندرکاران حج، گفت: امنیت را شما صددرصد باید تأمین کنید، مردم به شما در اعزام حجاج اعتماد می‌کنند، اگر امنیت در سفر حج نباشد، این حج واجب نیست؛ مبادا خدایی ناکرده در ایام حج شاهد اتفاقات ناگوار باشیم، به رژیم سفاک آل سعود اعتماد نکنید، اینها عمل‌ و گفتارشان خطرناک است، آنها عُمال آمریکا هستند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش از مسئولان اجرایی و دولتمردان خواست که نسبت به فرامین رهبر انقلاب پیرامون اقتصاد مقاومتی اهتمام داشته باشند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، ادامه داد: قوام کشور در اقتصاد سالم است، اگر اقتصاد سالم نداشته باشیم، نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در بخش دیگری از سخنانش به تجاوز نظامی آمریکا به خاک سوریه که چندی پیش صورت گرفت، اشاره و تأکید کرد: آمریکا هر روز خباثت‌های خود را بیشتر می‌کند، آقایی که سر کار آمده، سوریه را موشک‌باران می‌کند، حمله به سوریه فراموش‌شدنی نیست، آمریکا کشوری را که ضعیف است تلاش می‌کند پایمال کند، به آمریکا باید بفهمانیم که مردم و نیروهای مسلح مقتدری در این کشور هستند که اگر حرکت خطایی بکند، آن چنان جوابی به او می‌دهند که برای همیشه پشیمان می‌شود.

وی همچنین ضمن تبریک 29 فروردین، روز ارتش و دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران، گفت: خداوند این نیروهای متدین، انقلابی و فداکار را اجر دهد، این‌‌ها کشور را در حالتی که اطراف کشور ما ناامن است، امن کرده‌اند که لازم است از تلاش‌های وزارت اطلاعات نیز تقدیر کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان خاطرنشان کرد: امنیت خوبی داریم، باید قدر آن را بدانیم، این نیروهای مسلح، حرکت و تلاش‌شان براساس ایمان است و نقش مؤثری در عزت این کشور و ولی‌امر دارند که خداوند به این عزیزان مزد فراوان دهد، خداوند به شهدای نیروهای مسلح نیز درجات رفیع عنایت کند.


منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
0
0
یک فکری به حال این صدا وسیما بکنید چرا اینطوری شده
امام جمعه این همه مطلب در خصوص انتخابات گفته ولی یک مورد ان در اخبار شبکه یک ساعت ۲ انعکاس نیافت حتی به مدت یک دقیقه
انوقت ما باید خبر به این مهمی را از سایت های شما بفهمیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار