کد خبر: 847341
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
افق‌های جدید به روی درمان‌های غیردارویی نارسایی قلب گشوده شد
سمینار یک روزه «بررسی درمان ازدیاد فشار خون در جوانان تا میانسالی» با حضور اساتید بین‌المللی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار شد.

متخصص قلب بیمارستان رضوی درباره این سمینار یک روزه عنوان کرد: این سمینار با همکاری شرکت دارویی «مِرک» در بیمارستان فوق تخصصی رضوی باحضور پروفسور «فراری»، رئیس سابق انجمن قلب اروپا و هم‌چنین پروفسور «گسیونگ»، استاد دانشگاه «ورسو» و رئیس بزرگ‌ترین مرکز فشار خون لهستان برگزار شد.
دکتر شیما مینایی، متخصص قلب بیمارستان رضوی در حاشيه برگزاري اين سمينار گفت: در سمینار یک روزه «بررسی درمان ازدیاد فشار خون در جوانان تا میانسالی»، تازه‌های درمان در نارسایی قلبی و پرفشاری خون عنوان و اطلاعات لازم به متخصصان داخلی ارائه شد.
وی افزود: پرفشاری از عوامل خطر بسیار مهم در ایجاد بسیاری از بیماری‌های قلبی به ویژه سکته و نارسایی‌هاست که در جامعه ما به علت سبک نادرست زندگی بسیار شایع بوده و موجب ناتوانی بیماران و هم‌چنین افزایش مرگ و میر می‌شود.
دکتر مینایی کم‌تحرکی، تغذیه نادرست، مصرف زیاد دخانیات و استرس را مهم‌ترین عوامل ابتلا به پرفشاری خون برشمرد و گفت: برای درمان این بیماری روش‌های نوین و دستورالعمل‌های جدیدی در کشورهای اروپایی ارائه شده كه از آن جمله مي‌توان به روش‌هایی برای درمان پرفشاری مقاوم به درمان‌های معمولی اشاره كرد.
وی اظهار کرد: فشار خون مقاوم به درمان علل مختلفی اعم از درست مصرف نکردن داروها، به اشتباه رفتن روند درمان توسط پزشک یا بیمار، تنگی شریان کلیه و... دارد.
این فلوشیپ نارسایی قلب توصیه کرد: بهتر است هر چه زودتر به بهبود روش‌های زندگی در جامعه کمک کنیم و در راستای بهبود وضعیت تغذیه، افزایش سطح فعالیت‌های بدنی، کاهش استرس‌ها بکوشیم تا به بیماری‌های قلبی دچار نشویم و اگر با چنین بیماری‌هایی مواجه شدیم درمان را به موقع آغاز کنیم.
دکتر مینایی بیان کرد: ورزش‌های بیماران قلبی بسته به نوع بیماری آن‌ها متفاوت است، در بخش توانبخشی بیمارستان رضوی در وهله نخست از بیماران قلبی تست‌های ورزش گرفته می‌شود و سپس سطح فعالیت لازم برای آن‌ها بر حسب نوع بیماری طراحی می‌شود.
وی گفت: در حوزه نارسایی قلبی در بیمارستان رضوی فعالیت‌های پژوهشی جدیدی انجام شده و در حال انجام است که یکی از آن‌ها درمان با سلول‌های بنیادی است که با موفقیت به سرانجام رسید و باعث بهبود نسبی شرایط بیمار شد.
متخصص قلب بیمارستان رضوی خبر داد: فعالیت نوین دیگری که در بیمارستان رضوی در این حوزه انجام خواهد شد، تعبیه قلب مصنوعی یا کمکی است که 5 تا 10 درصد به بهبود کارکرد قلب کمک می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار