کد خبر: 847338
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
نمایشگاهی فرهنگی و ادبی از آثار شاعران نامی ایران فردوسی، حافظ، سعدی شیرازی، سلمان ساوجی، خیالی و جامی و کتابهای چاپی شاعران معاصر خراسانی ، در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شده است.

     رئیس روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي، با بيان اين مطلب گفت: در این نمایشگاه که در حاشیه نشست ادبی«بهار حرم» که با حضور شاعران آیینی کشور در29فروردین ماه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شده، آثار خطی ارزشمندی نظیر شاهنامه فردوسی با35 مجلس تصویر نگارگری، دیوان حافظ، گلستان، بوستان سعدی، دیوان سلمان ساوجی، دیوان خیالی و دیوان جامعی در معرض دید عموم قرار گرفته که از نظر تاریخی ، فرهنگی و ادبی، نفیس و منحصر به فرد می باشند.

محمد جواد قوی خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از این نمایشگاه آثاری از شاعران معاصر خراسانی نظیر غلامرضا شکوهی، امیر برزگر، مجید نظافت، هادی منوری و بهزاد پورحاجیان به نمایش در آمده است.

وی با بیان اینکه سرمه در چشم غزل، از آسمان جماران، فرشتگان معاصر، یک ساغر نگاه، زیارتنامه عروج و نماز عاشقی برخی از عناوین کتابهای شاعران خراسانی است اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف معرفی آثارشاعران نامی ایران و نیز شاعران معاصر خراسان در حاشیه نشست انجمن ادبی شمس برگزار گردید.

گفتني است، با توجه به اینکه كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي داراي مجموعه هاي خطي و چاپي بي‌نظيري درموضوعات مختلف خاصه آثار ادبی مي باشد ، به مناسبت هاي مختلف بخشي از آنها درقالب نمايشگاه به نمایش در می آید و مورد توجه نسخه‌شناسان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و هنری قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار