وی با تأکید بر نهادینه سازی تربیت رحمانی و قرآنی در مدارس و دانش آموزان، ادامه داد: در دوره ابتدایی و پیش دبستانی مدارس ما باید رنگ و بوی قرآنی بگیرد و فرآیندهای آموزشی، محتوای رحمانی داشته باشد.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر نظام تعلیم و تربیت، قرآنی و رحمانی باشد، خوبی ها گسترش یافته وبدی ها از بین می روند و کارهای مثبت و نیک چند برابر مورد تشویق قرار خواهد گرفت.
حکیم زاده با بیان اینکه مربیان و معلمان نقش اثرگذاری در تربیت مطلوب دانش آموزان دارند، گفت: وقتی دانش آموزان در مدارس با ویژگی رحمانی و قرآنی، رنگ خدایی میگیرند و رحمانی میشوند، بیشتر به دنبال دوستیابی هستند و از دشمنی با دیگران پرهیز میکنند.