کد خبر: 847330
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به طرحهای گسترده سلامت دانش‌آموزی نیاز به 12 هزار مراقب سلامت در مدارس وجود دارد.
باشگاه خبرنگاران: مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص نیاز به مراقبان بهداشت در مدارس اظهار داشت: دو عامل باعث شده تا نیاز به این پست افزایش یابد.

وی ادامه داد: سال گذشته دو ساعت درسی با عنوان بهداشت و سلامت به متوسطه دوم اضافه شد همچنین طرح تحول سلامت برای دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته که نیاز به مراقبان بهداشت احساس می‌شود.

حمیدی بیان کرد: در حال حاضر 6 هزار مراقب بهداشت در مدارس فعالیت می‌کنند اما با توجه به طرحهای گسترده در حوزه سلامت و بهداشت تعداد نیروی انسانی مورد نیاز برای سالهای آتی به 12 هزار نفر باید افزایش یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید تعداد مراقبان افزایش یابد گفت: با دانشگاه فرهنگیان و معاونت نیروی انسانی تعاملاتی انجام شده تا تربیت نیرو در این حوزه داشته  باشیم.

حمیدی افزود: امسال تلاش می‌کنیم در آزمون استخدامی سهمیه‌ای برای مراقبان سلامت در نظر گرفته شود و طی دو سال گذشته 500 نفر از آزمون‌های استخدامی در پست مراقب سلامت جذب شده‌اند.

وی با بیان اینکه سیاست آموزش و  پرورش در جهت ترویج و ارتقای سلامت دانش‌آموزان است عنوان کرد: این مسئله در کنار تعلیم و مسائل آموزشی مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در مدارس روستایی با همکاری وزارت بهداشت نظارت بهداشت یاران برای توجه به امر سلامت در دستور کار قرار گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار