کد خبر: 847319
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز برگزارشد؛
به منظور تبادل نظر در خصوص طرح پیاده راه خیابان جمهوری جلسه هم اندیشی با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز، مدیر عامل سازمان عمران و اساتید و مشاوران برجسته معماری و شهرسازی در محل اتاق جلسه شهرداری تبریز برگزار گردید.
محمدحسین اسحقی معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز، در این جلسه با ارائه توضیحاتی در خصوص  کلیات طرح پیاده راه خیابان جمهوری، حدفاصل خیابان دارایی تا میدان نماز گفت: پیاده راه جمهوری از طرح های مطرح شده در سال های قبل بود که با ارائه در شورای هماهنگی استان و کمیته فنی شهرداری تبریز تصویب شد .

 وی افزود: تفکرات مدیریتی در دهه های گذشته برای رفاه و آسایش مردم مبنی بر عریض تر نمودن راهها و ایجاد شریان هایی برای سهولت عبور و مرور وسایط نقلیه بود که با تغییر نگرش در این موضوع و اهمیت دادن به حمل و نقل عمومی و در نهایت انسان محور نمودن راهها، ایجاد پیاده راه ها در شهرهای بزرگ به عنوانبخشی از برنامه های مهم مدیریت شهری قرار گرفت .

معاون فنی و عمرانی شهردارتبریز ادامه داد: با توجه به تجربه کاری موفق شهرداری تبریز در پیاده راه نمودن مسیرهای تربیت و فلکه ولیعصر، اجرای طرح پیاده راه نمودن خیابان جمهوری نیز به عنوان یکی از معابر پر تردد در دستور کار قرار گرفت که این امر با توجه به مشاهدات میدانی ترافیک و تعدد خودروهای تک سرنشین در این محدوده صورت گرفته است .

اسحقی عنوان کرد: وضعیت نابسامان تردد خودرو وعابرین پیاده و تلاقی جریان های پیاده با سواره، همچنین حضور نامنظم ماشین های بارگیری و تخلیه باردر بازار، ترافیک این محدوده را چند برابر کرده که در صورت عدم محدود سازی ترافیک، در واقع شهراز اهداف انسان محور بودن و سالم بودن دور می شود.

وی خاطر نشان کرد: وجود  بازار به عنوان یکی از جاذبه های مهم شهر و به عنوان قلب تاریخ تبریز در این محدوده  که در معرض آلودگی های صوتی، بصری و هوا قرار گرفته، اهمیت ساماندهی و اجرای این طرح را دو چندان کرده است .

معاون عمرانی شهردارتبریز، در بخش دیگری از سخنان خود، به مزایای این طرح اشاره کرد و متذکرشد: با اجرای این طرح و محدود شدن عبورو مرور خودروها و وسایط نقلیه باری و سواری از ابتدای خیابان دارایی تا ابتدای راسته کوچه و تبدیل شدن آن به محل عبور ومرور مردم پیاده، آلودگی های هوا، صوتی و بصری کاهش خواهد یافت و تبعات منفی این آلودگی ها مانند خوردگی بناها و ساختمانها و تخریب تدریجی این مکان ارزشمند  نیز به حداقل خواهد رسید .

اسحقی تصریح کرد: برای تامین امکانات رفاهی و زیرساخت های مورد نیاز برای شهروندان کم توان و سالمندان و کودکان در طول مسیر ترامواهای  برقی نیز در طرح مد نظر قرار داده شده است .

وی افزود: همچنین جهت رعایت حال کسبه بازار باراندازی مغازه ها و واحدهای تجاری که در این محدوده  قرار دارند و نیاز به عبور و مرور خودروهای باری در این منطقه نیز، ساعات ویژه ای از روز برای تردد این خودروها اختصاص داده خواهد شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در ادامه با بیان اهمیت تسریع در اجرای این طرح خواستار ارائه نکته نظرات و پیشنهادات مشاوران و اساتید برجسته حاضر در جلسه شد .

در تداوم جلسه هر یک از اساتید و کارشناسان، به ارائه پیشنهادات و نکته نظرات بر گرفته از ایجاد بسترمناسب برای گردش و خرید و تفریح شهروندان در این محدوده، توجه ویژه به نماسازی ساختمان های اطراف و مصالح مصرفی، ومناسب سازی فضا های تداخلی به محدوده پیاده راه پرداختند .

دکترصالحی، عضوهیات علمی دانشگاه، در سخنانی، ضمن تقدیر از این اقدام شهرداری تبریز در پیگیری و تصویب پروژه پیاده راه جمهوری، گفت: احداث چنین فضاهایی در شهرهای بزرگ و بر پایه تحقیقات و بررسی های علمی انجام می شود و خوشحالیم که شهرداری تبریز هم در راستای افزایش فضاهای گردشگری و مهم تر از آن حفظ و احیای بازار بزرگ تبریز گام موثری برداشته است.

وی اضافه کرد: ایجاد هرچه بیشتر فضای آزاد در این طرح، می تواند در جذب شهروندان و گردشگران، بسیار مفید واقع شود.

دکترشاه حسینی، یکی دیگر از اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز، با بیان اینکه شهرداری تبریز با اجرای این طرح، نقطه عطفی در شهرسازی و حیات شهری تبریز رقم می زند، تصریح کرد: در عین حال، باید با ایجاد فضاهای تفریحی و نقاط توقف برای عابرین پیاده در این مسیر، هرچه بیشتر در جذب گردشگران تاثیرگذار باشیم.

اسحقی در خاتمه با اشاره به اهمیت ویژه این پروژه از نظر ترافیکی و تسریع اجرای آن، از آغاز پروژه درنیمه اول اردیبهشت ماه خبرداد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر