کد خبر: 847298
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
جبار آذين
نویسنده: جبار آذين
 
سال‌ها اهالي فرهنگ و هنر در ايام انتخابات و از جمله انتخابات رياست جمهوري با ورود به صفوف جريان‌هاي سياسي يا به تبعيت از تبليغات نامزدها، پاي صندوق‌هاي رأي رفته‌اند. فراتر از آن، بعضي از هنرمندان پلاکارد سياسي به دست گرفته و مبلغ اين و آن شده‌اند. در اين ميان، عده‌اي فريب بازي‌هاي سياسي را خورده و گروهي، ديگران را بازي داده‌اند که بعدها هر دو طيف دچار خسران شده‌اند، گرچه کساني هم بودند که به آب و نان رسيدند، ولي تمام اين رسيدن‌ها و آب و نان‌ها از سفره مردم بوده است! در دوره پيش‌روي انتخابات رياست جمهوري، در ميان داوطلبان، آدم‌هاي مختلف و رنگارنگ به چشم مي‌خورند، از جناحي‌ها گرفته تا مستقل‌نماها و کساني که مي‌دانند ويژگي‌هاي لازم را براي انتخاب شدن ندارند و صرفاً براي کسب شهرت وارد اين عرصه شده‌اند! تکليف آنها که به هر دليل در اين آزمون ملي شرکت نمي‌کنند، براي خود و بقيه مشخص است، ولي مردمي که در انتخابات مشارکت دارند، بديهي است که بايد چون هميشه با آگاهي و شناخت کافي و به دور از بازي‌هاي سياسي به کانديداي احتمالي خود رأي دهند.
 
در اين ارتباط چيزي تاکنون از نظرها به ويژه نظر اهالي فرهنگ و هنر مغفول مانده و آن گزينش شخصي است که با فرهنگ و هنر آشنا باشد و براي سالم‌سازي و پاکسازي و ارتقاي آن و اهالي فرهنگ و هنر کار انجام دهد. درست برخلاف رياست‌جمهوري‌هاي ساليان اخير که از آراي هنرمندان و پايگاه اجتماعي آنها براي کرسي‌نشيني خود و ياران سياسي‌شان بهره بردند و تنها مشتي وعده و شعار تحويل اهالي فرهنگ و هنر دادند، نه دستي از هنرمندان گرفتند و نه در حوزه‌هاي هنر و فرهنگ شاهد تحول شديم.
 
از همين‌رو به جهت آنکه براي چندمين بار سر هنرمندان بدون کلاه نماند، ضروري است که اهالي فرهنگ و هنر به جاي ورود به جريان‌هاي سياسي به صورت مستقل و با ارائه مطالبات خود به صفوف انتخابات بپيوندند و خواسته‌هاي خود را با نمايش‌هاي سياسي و جناحي تاخت نزنند. سياسيون، سياسي مي‌انديشند و عمل مي‌کنند و در ميادين سياسي هم با علم خود حضور مي‌يابند، چرا هنرمندان که فرهنگي مي‌انديشند و عمل مي‌کنند، در انتخابات با پرچم فرهنگي ورود نکنند؟ اهالي محترم فرهنگ و هنر، لطفاً براي اصلاح، رونق و ارتقاي فرهنگ و هنر و حمايت از کار و زندگي خود، به صورت مستقل با اهداف و برنامه‌هاي فرهنگي، به انتخاب داوطلب اصلح و گزينش او و همچنين گرفتن تضمين و ميثاق ملي از وي براي دستيابي به مطالبات خود در سال توليد و اشتغال، اقدام کنيد. تجربه و دانش، چراغ انتخاب شماست. لطفاً فرهنگي انتخاب کنيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار