کد خبر: 847261
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مجرم سابقه‌دار وقتي با گوشي تلفن همراه نامزدش براي اخاذي از شاکي با او تماس گرفت، فکر نمي‌کرد راز سرقت‌هاي سريالي‌اش خيلي زود برملا خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل مأموران پليس پايتخت در جريان سرقت‌هاي سريالي لوازم داخل خودرو در خيابان‌هاي شرقي تهران قرار گرفتند.  تحقيقات ميداني مأموران نشان داد، سارق متهم حرفه‌اي و تکروي است که خودروي افراد پولدار را در خيابان‌هاي شرقي تهران تحت نظر مي‌گيرد و در فرصت مناسب لوازم داخل خودرو مانند کيف و موبايل سرقت و بدون اينکه ردپايي از خود بجا بگذارد از محل فرار مي‌کند.  در حالي که هر روز به تعداد شاکيان سرقت‌هاي سريالي لوازم داخل خودرو افزوده مي‌شد، مردي به اداره پليس رفت و سرنخ مهمي را از سارق حرفه‌اي در اختيار مأموران پليس قرار داد.  شاکي گفت: من مهندس هستم و شرکت خصوصي دارم. شب قبل با خودروي 206 خودم براي ملاقات يکي از دوستانم به شرکتش در يکي از خيابان‌هاي شرقي تهران رفتم. خودروام را داخل خيابان نزديک شرکت دوستم پارک کردم و کيف دستي، لپ‌تاپ، هارد و مقداري لوازم ديگر و مدارکم را داخل صندوق عقب خودروام گذاشتم و خودم به شرکت دوستم رفتم. ساعتي بعد وقتي به محل پارک خودروام برگشتم، متوجه شدم سارقي به خودروام دستبرد زده و تمامي وسايل و مدارکم را سرقت کرده است.
  
تماس سارق با مالباخته
پس از آن به کلانتري محل رفتم و شکايتنامه‌اي هم تنظيم کردم تا اينکه ساعتي قبل مرد ناشناسي با تلفن همراهم تماس گرفت و گفت سارق لوازم خودروی من است. در حالي که به شدت شوکه شده بودم، تلفنش را قطع کردم و احتمال دادم يکي از دوستانم مرا دست انداخته، اما دقايقي بعد دوباره مرد ناشناس با من تماس گرفت و خيلي جدي خودش را سارق لوازم من معرفي کرد. سارق گفت که شماره تلفن همراهم را از دفترچه داخل مدارکم پيدا کرده و الان تماس گرفته تا مدارک و لوازم سرقتي را پس بدهد. خيلي تعجب کردم که سارقي قصد دارد مدارکم را پس دهد و بلافاصله از او تشکر کردم که سارق براي دادن مدارکم شرطي گذاشت. متهم به من گفت در صورتي مدارک و لوازم مرا پس مي‌دهد که من رمز لپ‌تاپ و هاردم را به او بدهم. سارق پس از اين به من 10 دقيقه فرصت داد تا به پيشنهادش فکر کنم و قرار شد دوباره با من تماس بگيرد.  وي ادامه داد: دقايقي بعد سارق لوازم خودروام دوباره با گوشي‌ام تماس گرفت که به او گفتم داخل لپ‌تاپ و هاردم عکس‌هاي و فيلم‌هاي شخصي و خانوادگي دارم به همين دليل حاضر نيستم رمز عبور را در اختيار تو قرار بدهم. به او گفتم حاضرم به جاي رمز عبور به تو پول بدهم تا مدارک و وسايل مرا به من پس بدهي، اما سارق قبول نکرد و تلفنش را قطع کرد.  پس از اين، او تلفن همراهش را خاموش کرد و ديگر من موفق نشدم با او حرفي بزنم.
  
سارق با تلفن همراه  نامزدش با مالباخته تماس گرفته بود
با طرح اين مأموران، پليس آگاهي به دستور قاضي ميروکيلي، داديار دادسراي ناحيه 34 تحقيقات فني خود را براي شناسايي سارق حرفه‌اي آغاز کردند.
بررسي‌ها نشان داد، شماره تلفني که سارق با مالباخته تماس گرفته متعلق به دختر جواني به نام مهشيد است. بنابراين مأموران مهشيد را بازداشت كردند و مورد بازجويي قرار دادند. مهشيد در بازجويي‌ها گفت: سه ماه قبل از طريق شبکه اجتماعي تلگرام با پسر جواني به نام فرشيد آشنا شدم. او خودش را مهندس کامپيوتر معرفي کرد و مدعي شد قصد ازدواج دارد. پس از اين ارتباط تلفني ما ادامه داشت ‌تا اینکه با هم نامزد شدیم و من‌ هرگز فکر نمي‌کردم فرشيد سارق است.
چند روز قبل با هم براي تفريح به پارکي رفتيم که آنجا مدعي شد تلفن همراهش شارژ ندارد و از من خواست تلفن همراهم را براي تماسي در اختيار او قرار دهم و من هم تلفن همراهم را به او دادم.
  
دستگيري سارق حرفه‌اي سابقه‌دار
مأموران پليس با نشاني‌ها و مشخصاتي که دختر جوان به دست آوردند، دريافتند فرشيد سارق حرفه‌اي و سابقه‌داري است که قبل از اين بار‌ها به جرم سرقت لوازم خودرو به زندان رفته و پس از آزادي دوباره دست به سرقت زده است. همچنين مشخص شد، فرشيد هفت ماه قبل پس از سپري کردن دوران محکوميتش از زندان آزاد شده است. در نهايت مأموران موفق شدند در يک قرار صوري فرشيد را بازداشت کنند.
  
اعتراف به 200 سرقت سريالي
متهم پس از دستگيري در بازجويي‌ها به 200 سرقت لوازم داخل خودرو در خيابان‌هاي شرقي تهران اعتراف کرد.  وي درباره درخواست رمز عبور لپ‌تاپ مالباخته گفت: من در سرقت لوازم داخل خودرو حرفه‌اي هستم به طوري‌که پس از سرقت هيچ ردپايي از خودم به جا نمي‌گذارم، اما در آخرين سرقت طمع کردم و همين موضوع مرا گرفتار قانون کرد.
وقتي لپ‌تاپ و هارد سرقتي را به خانه بردم، خيلي تلاش کردم رمز عبور لپ‌تاپ و هارد را به دست آورم و محتوي داخل آن را ببينم، اما فايده‌اي نداشت و موفق نشدم رمز عبور آن را پيدا کنم تا اينکه وسوسه شدم و به تلفن همراه مالبالخته تماس گرفتم تا به بهانه اينکه لوازم سرقتي را به او پس بدهم رمز عبور لپ‌تاپش را بگيرم. من قصد داشتم با به دست آوردن عکس‌هاي خصوصي از داخل لپ‌تاپ از او اخاذي کنم. من براي اينکه شناسايي نشوم ‌ با تلفن همراه نامزدم  با شاکي تماس گرفتم که شناسايي و دستگير شدم.  تحقيقات از متهم به دستور قاضي ميروکيلي ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار