کد خبر: 847240
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه ٢٦٠ هزار نیرو وظیفه تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند، گفت: در حال حاضر تهدید خاصی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نداریم.
مهر: حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در نشست خبری امنیت انتخابات گفت: برای تمام مراحل انتخابات آسیب های امنیتی شناسایی شده و اشراف اطلاعاتی در داخل و خارج از کشور وجود دارد.

ذوالفقاری افزود: پیشبینی وقوع پدیده های خاص صورت گرفته و در حال حاضر تهدید خاصی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نداریم.

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: ستاد امنیت انتخابات در این وزارت متشکل از عناصر ستادکل نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و صدا و سیما تشکیل شده است.

ذوالفقاری افزود: سه کمیته زیر نظر این ستاد فعالیت می کنند که کمیته اشراف اطلاعاتی، کمیته فضای مجازی و کمیته عملیات و انتظامات وظیفه برقراری امنیت کشور را بر عهده دارد.

ذوالفقاری با بیان اینکه اطلس انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برای استانها ارسال شده اظهار داشت: بیش از ٢٦٠ هزار نیرو وظیفه تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند و ٤٠ فروند بالگرد نیز در اختیار ستاد انتخابات استانها قرار گرفته است.

وی گفت: روز گذشته دستورالعمل تبلیغات در فضای مجازی تصویب و برای اجرا ابلاغ شد که بر اساس آن نامزدها باید بر اساس نمادی که در وزارت ارشاد به ثبت می رسانند باید فعالیت کنند.

معاون امنیتی وزارت کشور ادامه داد: هرگونه اعلامیه و بیانیه از جانب نامزدها باید از طریق کانال هایی که در وزارت ارشاد به ثبت رسیده است و دارای نماد ثبت شده هستند، منتشر شود و در سامانه وزارت کشور به نشانی http://www.samandehi.ir ثبت گردد.

ذوالفقاری قانون را معیار اصلی برشمرد و افزود: خرید و فروش رای، رای دادن با شناسنامه جعلی و ایجاد هرگونه رعب و وحشت در طی برگزاری انتخابات ممنوع است و با این تخلفات برخورد خواهد شد.

ذوالفقاری ادامه داد: تجمعات انتخاباتی می بایست در محیط های سرپوشیده باشد و هرگونه تجمع هواداران نامزدها در محیط های عمومی ممنوع است و پیگرد قانونی خواهد داشت

ذوالفقاری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل امنیتی حفاظتی انتخابات ریاست جمهوری، گفت: کاندیداهایی که در حال حاضر مسئولیتی را برعهده دارند بر اساس رویه قبل حفاظت از آنها صورت خواهد گرفت و برای کاندیداهایی که در حال حاضر از حفاظت برخوردار نیستند؛ پس از تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان برای آنها نیز حفاظت پیش بینی می شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
0
0
شکر خدا مردم وقتی در انتخابات شرکت میکنند ثابت میکنند خواهان پایداری نظام هستند منتها مشکل اصلی در عدم امنیت نظام خود دست اندرکاران هستند که گاها بد جوری انتخابات را نا امن میکنند و الا مردم بدرستی می آیند و رای میدهند و میروند و صندق ها در دستان بقال سرکوچه یا سپور محل نیست بلکه در کنترل مسئولین مربوطه است. همچنین رسانه های پر قدرت در کشور بازهم تحت کنترل مسئولین کشور هستند و طبق تجربه 38 ساله ما دنیا دیده ها گاها بطور مشخص جناحی برخورد میکنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار