کد خبر: 847204
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
نتایج تحقیقات دانشمندان نشان داده است، چاقی و اضافه‌وزن احتمال ابتلا به فشار خون بالا را تا چندین برابر افزایش می‌دهد و منجر به بروز بیماری‌های متعدد و در نهایت مرگ افراد می‌شود.

تازه‌ترین مطالعات نشان داده است، چاقی و اضافه‌وزن می‌تواند فشار خون را تا حد زیادی افزایش دهد و منجر به بروز سکته شود. 

مطالعه انجام شده توسط محققان در دانشکده پزشکی مک‌گاورن در دانشگاه مرکز علوم بهداشت تگزاس در هوستون بر روی 4 گروه اسپانیایی‌ها، سفید پوستان، آسیایی‌ها و گروه‌های قومی آفریقایی-آمریکایی نشان داده است که تا چه حد چاقی می‌تواند سلامتی افراد را تحت‌الشعاع قرار دهد. 

بر اساس همین تحقیقات، نوجوانان چاق سفیدپوست تا 4 برابر با اضافه‌وزن خود تهدید به فشار خون بالا می‌شوند، این احتمال در نوجوانان آسیایی با اضافه‌وزن به حدود سه برابر افزایش می‌یابد و در نوجوانان چاق آفریقایی-آمریکایی احتمال ابتلا به فشار خون به دو برابر افزایش می‌رسد. 

نگران‌کننده‌ترین آمار متعلق به کشور اسپانیاست که بر اساس گفته‌های پژوهشگران، نوجوانان چاق این کشور تا 6 برابر بیشتر در معرض خطر قرار دارند؛ ضمن اینکه 25 درصد از نوجوانان اسپانیا دچار چاقی و اضافه‌وزن هستند. 

حداقل 75 میلیون بزرگسال در ایالات متحده آمریکا مبتلا به فشار خون بالا هستند که همین موضوع منجر به مرگ 1000 نفر در طول روز می‌شود. 

فشار خون بالا منجر به تنگ شدن عروق، سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی قلبی (کاهش توانایی پمپاژ خون توسط قلب)، نارسایی کلیه و آسیب دیدن چشم می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار