کد خبر: 847178
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به نامگذاری سال 96 با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: تأکیدات معظم‌له و تجربیات سالیان گذشته نشان می‌دهد که برای پیشرفت هیچ راهی جز اتکا به توانایی‌های داخلی نداریم همچنان که کشورهای پیشرفته نیز همین مسیر را طی کرده‌اند.

دکتراحمد صادقی گفت : با توجه به برنامه‌هاي شركت در سال 96 و تأكيد بر اقتصادي شدن فعاليت‌هاي ذوب‌آهن، ابراز اميدواري کرد در 3 ماهه نخست سال جاري زيان‌دهي شركت به پايان برسد.

وی افزود: بر این اساس، ذوب‌آهن اصفهان برای بازگشت به جایگاه اصلی خود در صنعت فولاد کشور باید بر امکانات و توان کارکنان خود متکی باشد چراکه از چنان جایگاهی برخوردار است که کارکنان آن هیچ‌گاه تعصب و علاقه به آن را از دست نمی‌دهند و اینجانب نیز به همین جهت برای دومین بار به این شرکت آمدم و با کمک همکاران و با به کارگیری همه امکانات و سرمایه‌های شرکت سعی خواهیم کرد که ذوب‌آهن را به شأن و جایگاه واقعی و شایسته آن برگردانیم.

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به شرایط عمومی ذوب‌آهن در سال 95 گفت: سال قبل با تمام مشکلات و سختی‌ها موفق شدیم اغلب تعهدات خود را انجام دهیم؛ در سال گذشته با اقدامات مختلف، ‌شرایط شرکت رو به بهبود قرار گرفت و زیان شرکت کاهش یافت.

وی با تحلیل شرایط شرکت و ارتباط آن با شرایط عمومی اقتصادی کشور، اقتصاد جهانی و به ویژه بازار فولاد خاطرنشان کرد: مشکلات ذوب‌آهن به طور عمده ناشی از شرایط بیرونی است و عدم تحقق اهداف اصلی آن در سال 95 نیز تا حدی مرتبط با بازار مصرف فولاد در داخل و خارج کشور و همچنین گران شدن زغال سنگ در داخل و خارج کشور بود.

صادقی عنوان داشت: در این زمینه مشکلات کوره بلند و کاهش تولید شرکت نسبت به اهداف تعیین شده را نیز نباید فراموش کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های شرکت در سال 96 و تأکید بر اقتصادی شدن فعالیت‌های ذوب آهن، ابراز امیدواری کرد که در سه ماهه نخست سال جاری زیان‌دهی شرکت به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان در ادامه اهم اهداف و برنامه‌های سال 96 این شرکت مبتنی بر فعالیت‌های سال 95 را بیان کرد و اذعان داشت: کاهش مصرف کک و اتمام پروژه تزریق پودر ذغال، کاهش درصد استفاده از زغال سنگ خارجی، بالا بردن عیار سنگ آهن مورد استفاده در کوره بلند، حفظ تولید و افزایش تنوع محصول از جمله برنامه‌های سال 96 است.

وی اضافه کرد: همچنین راه‌اندازی مجدد کوره بلند شماره یک برای تولید و صادرات 500 هزار تن چدن با توجه به افزایش قیمت جهانی چدن و بر اساس تفاهمنامه منعقد شده است.

صادقی جذب حمایت‌های دولتی و افزایش مجدد سرمایه ذوب‌آهن به منظور کاهش حجم بدهی‌های این شرکت را از دیگر اهداف سال 96 دانست و تأکید کرد: اجرای پروژه کاهشHMR، افزایش صادرات شرکت با توجه به ضعف بازار داخلی، اجرای برنامه‌های فروش دارایی‌های شرکت به منظور پرداخت بدهی‌ها، اولویت‌بندی پروژه‌های توسعه و تأکید بر اتمام پروژه‌های اصلی ذوب‌آهن از دیگر برنامه‌های سال جدید است.

وی تصریح کرد: تحول در ساختار سازمانی شرکت به منظور استفاده بهینه از منابع انسانی، اجرای صرفه‌جویی در تمام زمینه‌ها و جدی‌تر شدن فعالیت‌های کمیته راهبری شرکت از دیگر اهداف سال 96 خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان در ادامه با اشاره به اقدامات شرکت در جهت پرداخت بدهی‌ها یادآور شد: خوشبختانه بخشی از بدهی‌های شرکت با بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی تهاتر شد و با پیگیری سایر اقدامات، می‌توان برخی از مشکلات را رفع کرد.

وی چشم انداز سال 96 را بسیار امید بخش توصیف کرد و یادآور شد: خوشبختانه قیمت‌های جهانی محصولات فولادی بهبود یافته و تثبیت شده که البته بازار داخلی با رکود مواجه است اما با تأکید بر صادرات می‌توان شرایط را مدیریت کرد ضمن اینکه بازار داخلی نیز همواره در رکود باقی نخواهد ماند.

صادقی ضمن قدردانی از همبستگی به وجود آمده در بین کارکنان برای رفع مشکلات ذوب آهن ابراز داشت: تلاشگران این مجتمع عظیم صنعتی باید در سال جدید با توجه به مشکلات مالی و نقدینگی، همچنان صرفه‌جویی را در اولویت کاری خود قرار داده و از جمله در انجام فعالیت‌های مختلف، مطابق اقتصاد مقاومتی باید بر توان داخلی تأکید کرد تا هم هزینه‌ها کاهش یابد و هم از منابع انسانی استفاده بهینه‌تری صورت گیرد.

وی در پایان بر فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی نیز تأکید کرد و متذکر شد: امیدوارم باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب‌آهن در فعالیت‌های خود بیش از گذشته موفق باشد تا شاهد تأثیرات مثبت بیش از پیش آن بر روحیه کارکنان باشیم چراکه موفقیت‌های ورزشی در عرصه‌های داخلی و خارجی موجب غرور و افتخار کارکنان می‌شود که بسیار ارزشمند و قابل توجه است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر