کد خبر: 847150
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
سومین نمایشگاه پروژه ایران با حضور بیش از 200 شرکت داخلی و بین المللی فعال در زمینه صنعت ساختمان در تهران برگزار می شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه تبادل تجربیات، انتقال تکنولوژی و عقد قرارداد همکاری میان شرکت های ایرانی و طرف خارجی فعال در صنعت ساختمان عنوان شده است.

به گزارش «جوان»، حیدر مشیمش یکی از مدیران برگزاری «پروژه ایران»، گفت: «پروژه ایران» قصد دارد با توجه به فضای جدید اقتصاد ایران، سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان پروژه ایران را با حضور بیش از 150 شرکت خارجی از 23 کشور، از 4 تا 7 اردیبهشت 1396 در محل داعمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار کند.

مشیمش ادامه داد:‌ ایران یکی از کشورهای مهم خاورمیانه است و چون فعالیت‌های اصلی ما نیز در خاورمیانه شکل گرفته، ترجیح می‌دهیم در ایران هم حضور پرقدرتی داشته باشیم. ناگفته نمایند که بازار ایران برای شرکت‌های بین‌المللی جذابیت بسیاری دارد و حضور پیاپی هیات‌های تجاری از کشورهای اروژایی در تهران، نشان دهنده علاقه فعالان اقتصادی این کشورها برای حضور در بازار ایران است. با توجه به توافقی که پس از مذاکرات هسته‌ای حاصل شده، جذابیت بازار ایران برای شرکت‌های بین‌المللی دوچندان شده است.

وی گفت: ما باور داریم که می‌توانیم با برگزاری نمایشگاه‌هایی که بیش از نیمی از شرکت‌های حاضر در آن خارجی هستند، تکنولوژی‌های جدید، شیوه‌های جدید، مواد اولیه جدید، کسب و کارهای جدید، ماشین‌آلات جدید و تجریه‌های جدید به بازار ایران وارد کنیم. در شرایط فعلی که درهای اقتصاد جهانی به روی ایران باز شده است، صنایع و بازار ایران بیش از هر زمانی به این موارد نیاز دارد.

مدیر برگزاری پروژه ایران، تاکید کرد: نمایشگاه پروژه ایران در سال‌های گذشته صرفا برای معرفی این رویداد به مشارکت کنندگان خارجی و مخاطبان ایران بود، بنابراین چندان گستردگی نداشت. اما امسال خیلی حرفه‌ای تر قصد ظاهر شدن داریم. یکی از برنامه‌های اساسی ما برپایی سمینارهای تخصصی با مشارکت چهره‌های شناخته شده ایرانی در زمینه صنعت ساختمان است. کارشناسان ایرانی قرار است به نمایندگان کشورهای خارجی یاد بدهند چگونه و با چه هدفی وارد بازار ساخت و ساز ایران شوند.

علیرضا آیینه چیان یکی دیگر از مدیران برگزاری «پروژه ایران»، گفت: جامعه مهندسان ایران، شورای فنی و مهندسی کشور و موسسه تاسیس و توسعه صنعت و انرژی از حامیان برگزاری «پروژه ایران»هستند. قرار است نمایشگاه امسال چیزی فراتر از نمایشگاه باشد و ارزش افزوده به همراه داشته باشد. شرکت کنندگان در نمایشگاه امسال باید با توانمندی‌های بومی و ملی ما در حوزه ساخت و ساز آشنا باشند. به همین منظور در روزها برگزاری «پروژه ایران»، سمینارهایی برای آشنایی شرکت‌کنندگان با فضای فرهنگ معماری ایران برگزار می‌شود

او ادامه داد: اطلاع رسانی به فعالان شهرهای مختلف که توانمندی‌های بسیاری در کار خودشان دارند از دیگر برنامه‌های ماست. ما نمی‌خواهیم این فعالیت‌ها و این فرصت‌ها تنها در انحصار تهران بماند. به همین دلیل با اتاق‌های بازرگاتی شهرستان‌ها ارتباط گرفته‌ایم و از آنها برای حضور در نمایشگاه دعوت شده است. تا کنون نیز چند استان هیات‌های خودشان را برای حضور در نمایشگاه معرفی کرده‌اند.

نمایشگاه بین‌المللی ساختمان پروژه ایران، بخشی از مجموعه نمایشگاه‌های پروژه ساختمان است که در کشورهای مصر، لبنان، اربیل، بغداد، قطر و ایران برگزار می‌شود. نام «پروژه» یکی از مشهورترین عنوان‌ها در نمایشگاه‌های خاورمیانه به شمار می‌آید و این نمایشگاه سالانه هزاران شرکت بین‌المللی را از بیش از 50 کشور در سراسر جهان گردهم می‌آورد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار