کد خبر: 847137
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اردبیل:
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سال‌جاری 25 پروژه بازآفرینی در سطح استان اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود.

روحی در گفت‌و گو با خبرنگار جوان آنلاین در اردبیل، اظهار کرد: ما در حوزه مطالعات 13 پروژه را در سال‌جاری در بخش بازآفرینی مد نظر قرار دادیم تا زمینه تکمیل مطالعات در این حوزه فراهم آید.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی برای مدیران و کارشناسان شهری، ارتباط با دانشگاه و برگزاری نشست تخصصی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان اردبیل، برقراری ارتباط با سازمان‌های مردم نهاد با هدف بهره‌گیری دو سویه و تقویت شبکه همکاری و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه خبر داد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: تولیدات فرهنگی مرتبط با بازآفرینی، تولیدات و اقدامات علمی، پژوهشی در ارتباط با بازآفرینی در قالب قرارداد با مراکز پژوهشی و تشکیل دفتر خدمات تسهیل‌گری و همکاری و مشارکت با نهاد اجرایی در قالب تفاهمنامه‌ مد نظر است.

روحی به برنامه‌ها و رویکرد هدایت و راهبری طرح‌های بازآفرینی در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: در مجموع 25 پروژه تعریف کردیم که از جمله این پروژه‌ها طرح ساماندهی حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، طراحی مرکز محله معمار و پیرمادر اردبیل، طرح جامع بازآفرینی مشگین‌شهر و مطالعه سطوح یک و دو شهرستان‌های خلخال، گرمی، بیله‌سوار و کوثر است.

وی از راه‌اندازی نهاد توسعه محله و اجرای برخی پروژه‌های عمرانی خبر داد و افزود: اجرای کانال سنگی و ساماندهی مسیر محله گلمغان، بهسازی و آسفالت معابر محلات گلمغان و ایران‌آباد در اردبیل، احداث خانه محله گلمغان، بهسازی و آسفالت محله حسنعلی مشگین‌شهر، احداث و تجهیز بوستان محله ولایت مشگین‌شهر در دستور کار است.

روحی با بیان پروژه‌های اجرایی در این حوزه بیان کرد: ایجاد مسیر پیاده‌رو شامل ساحل‌بندی، ساماندهی معابر محله نوشین دره‌سی مشگین‌شهر، تأمین روشنایی معابر شبکه زیر نهر تراب پارس‌آباد، استقرار ساختمان نیروی انتظامی در این محله، اصلاح و توسعه شبکه آب شرب و زیرسازی و آسفالت محله زیر نهر تراب از جمله پروژ‌ه‌های تعریف شده در سال‌جاری است.

شش محله قدیمی در اردبیل احیا می‌شود

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از تکمیل چهار پروژه‌ نیمه‌تمام در شهرهای مختلف استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: در کنار آن مهمترین اقدام در سال‌جاری احیای شش محله قدیمی در شهر اردبیل است که از جمله آن اوچدکان، کلخوران، پیرمادر، ملاباشی، ججین و طوی مورد توجه قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در مشگین‌شهر نیز احیای محله رضالو به عنوان محله هدف در سال‌جاری مورد توجه ماست.

روحی اظهار کرد: ‌در قالب برنامه ششم توسعه قرار است هر سال 270 محله در کشور احیا شود که ما برای استان اردبیل بیشتر از سهمیه مورد نظر در این زمینه مجوز احیا گرفتیم.

وی تصریح کرد:‌ در مجموع امسال در کنار اعتبارات نظیر سال‌های گذشته برای بازآفرینی به صورت ویژه 520 میلیارد ریال برای احیا، توانمندسازی و بالا بردن کیفیت زندگی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی در نظر گرفته شده است.

روحی گفت: 60 میلیارد تومان در قالب تسهیلات به هر واحد 40 میلیون تومان پیش‌بینی کردیم که امسال با پرداخت این تسهیلات به متقاضیان به عنوان تسهیلات بافت فرسوده بدون سپرده‌گذاری سعی می‌کنیم تا خدمات مناسبی را به هموطنان ساکن در مناطق بافت فرسوده ارائه کنیم.

وی در ادامه افزود: متقاضیان بهره‌مندی از این تسهیلات کافی است با داشتن پروانه و مراجعه به سامانه کشوری و ثبت اطلاعات در کمتر از 24 ساعت به بانک عامل معرفی شده و در مرکز استان 40 میلیون تومان و در سایر شهرها 30 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

روحی بیان کرد: امسال قرار است 12 هیأت عامل، شش ستاد استانی، 18 ستاد شهرستانی و 12 کارگروه تخصصی فعالیت خود را در حوزه بهسازی و عمران انجام دهند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر