کد خبر: 847101
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: سالانه بیش از 6 هزار اصله انواع درختان میوه در شاهرود به عنوان یکی از قطب های اصلی تولید نهال در منطقه، تولید می شود.

محمدرضا قاسمی افزود: تنها واحد دولتی شهرستان که از سال های پیش اقدام به تولید نهال کرده، مرکز تحقیقات کشاورزی است و دیگرواحد ها، خصوصی هستند.
وی همچنین سطح زیر کشت گندم در سال زراعی گذشته را چهار هزار و 600 هکتار اعلام کرد و گفت: در سال 95 میزان تولید گندم مازاد نیاز شهرستان 24 هزار و 100 تن بوده است.
قاسمی با بیان اینکه شهرستان شاهرود در سال زراعی قبل بیش از 80 درصد بذر گندم آبی خود را تامین کرده، اضافه کرد: یک هزار و 800 تن گندم بذری با محوریت بخش بیارجمند تولید شده است.
وی درباره دیگر محصولات اساسی نیز بیان کرد: پارسال هفت هزارو 800 تن جو، 12 هزار و 500 تن چغندر و 32 هزار و 400 تن سیب زمینی به مراکز خرید دولتی شهرستان تحویل داده شده است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: طرحی از سال گذشته برای بهبود کیفیت و افزایش بازده تولید سیب زمینی آغاز شده و طی آن تولید این محصول از 18 به 25 تن در هکتار رسید.
قاسمی با اشاره به تولید 70 تن سم مورد نیاز برای مبارزه با آفت ها و بیماری ها افزود: نهاده های مورد نیاز در تامین کود شیمیایی نیز به میزان 700 تن در شهرستان تولید شده است.
وی همچنین با اشاره به توسعه یک هزار و 100 هکتار سامانه های نوین آبیاری در سال 95 گفت: بیش از 80 میلیارد ریال برای اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار هزینه شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود افزود: بیش از 400 میلیارد ریال از اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری در استان اختصاص یافته و بخشی از آن در شاهرود جذب شده است.
قاسمی همچنین با اشاره به افزایش فرآورده های تولیدی ناشی از فرآوری محصولات کشاورزی گفت: پنج هزار و 500 تن از ضایعات در سال زراعی گذشته با فرآوری انجام شده ، کاهش یافته است.
وی درباره تولید های دامی شهرستان نیز یادآور شد: 66 هزار و 300 تن شیر، پنج هزار و 900 تن گوشت قرمز، 13 هزار و 900 تن مرغ و 975 تن تخم مرغ در سال 95 تولید شده است.
همچنین معاون سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به وجود پنج خط اعتباری ویژه در بخش کشاورزی، بیان کرد: پارسال 27 میلیارد ریال برای خرید ابزار و ماشین آلات کشاورزی با نرخ بهره 15 درصد از طریق بانک کشاورزی در شاهرود پرداخت شده است.
قاسمی ادامه داد: یک هزار و 254 مورد تسهیلات ارزان قیمت به اعتبار 96 میلیارد ریال از طریق صندوق حمایت از توسعه کشاورزی شهرستان پرداخت شد.
وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی و با همکاری بسبج سازندگی، بیش از 175 مورد تسهیلات به مبلغ بیش از 34 میلیارد ریال پرداخت شده،افزود: 17 میلیارد و 650 میلیون ریال از طریق صندوق توسعه ملی و بیش از 210 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به بخش کشاورزی شهرستان تزریق شده است.
سطح زمین های زراعی شاهرود 18 هزار هکتار است که 24 درصد از زمین های کشاورزی استان سمنان را شامل می شود.
سطح باغ های شهرستان شاهرود هم 14 هزار و 500 هکتار است که 32 درصد باغ های استان را شامل می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر