کد خبر: 847100
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت: کاهش نرخ بیکاری در این استان نتیجه همکاری مطلوب بانک های عامل است.
 محمدرضا خباز  در اولین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های سمنان در سال 96 در سالن اجتماعات بانک ملی در سمنان، افزود: اکنون میانگین نرخ بیکاری در کشور حدود 11 تا 12 درصد است و این رقم در این استان از 8.6 به 8.1 درصد کاهش یافته و رتبه دوم در پایین بودن میزان نرخ بیکاری در کشور را داراست.
وی اظهارداشت : در زمان حاضر استان مرکزی رتبه اول در شاخص کمترین میزان نرخ بیکاری دارد و سمنان در جایگاه بعدی قرار دارد.
خباز با بیان این که بانک های عامل استان با تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی استان و ایجاد رونق تولید در کاهش نرخ بیکاری سهم بسزایی ایفا کردند، گفت : باید تلاش های فراوانی برای افزایش اشتغال زایی در استان شود تا از استان های همجوار نیز به این استان برای کار مهاجرت صورت بگیرد.
استاندار سمنان با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در شبکه بانکی استان در سال 95 در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و پیش بینی سیاست ها و اهداف آنان در سال 96، برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و افزایش اشتغال، افزود : خوشبختانه انگیزه معنوی در بین مدیران بانک ها در استان حاکم و هدف آنان نیز خدمت به مردم برای رفع دغدغه های موجود کشور که از سوی رهبری اعلام شده، است.
خباز یادآور شد : نباید نسبت به مشکلات و گرفتاری های مردم بی تفاوت و بی توجه باشیم و باید از همه ظرفیت هابه منظور رفع دغدغه مردم استفاده کنیم.
استاندار سمنان در ادامه با اشاره به عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحد های صنعتی و کشاورزی استان سمنان در سال 95، گفت: شبکه بانکی همکاری خوبی در این بخش داشته و باید تلاش شود تا در سال 96، نیز همه منابع بانکی به بخش اشتغال اختصاص یابد و عملکرد نسبت به سال های گذشته متفاوت تر باشد.
وی ادامه داد : موسسات مالی و اعتباری و بانک های خصوصی و نیمه خصوصی استان نیز باید در ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحد های تولیدی به سایر مدیران بانکی کمک کنند تا منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تحقق یابد.
وی، با تاکید بر اجرای دقیق دستور العمل ها و آیین نامه های بانک مرکزی از سوی بانک های عامل استان در بخش رونق تولید، اظهار کرد: بانک ها دقت کنند تا اعتبار سنجی واحدهایی که قرار است تسهیلات به آنان پرداخت شود، انجام پذیرد تا شاهد مشکلات بعدی نباشیم.
استاندار سمنان با بیان اینکه، بانک ها و موسسات خصوصی و نیمه خصوصی استان نباید خارج از دستور العمل بانک مرکزی به سپرده ها سود پرداخت کنند، افزود: نرخ سود بانکی باید با نرخ تورم متناسب و نزدیک باشد و بانک ها باید سود بانکی را کاهش دهند.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان سمنان در این نشست، از پرداخت 29 هزار و 927 میلیارد ریال تسهیلات به بخش های مختلف در سال 95، خبر داد و گفت: تسهیلات پرداختی از سوی بانک های استان در سال گذشته نسبت به سال 94، حدود 14 درصد رشد داشته است.
حسن مونسان با اشاره به برنامه ها، سیاست ها و اهداف شبکه بانکی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال جاری، گفت: تامین مبلغ 570 میلیارد ریال از تعهدات باقی مانده شبکه بانکی استان بابت رونق واحدهای تولیدی مربوط به سال 95، راه اندازی و فعال سازی حدود 20 درصد از واحدهای تولیدی غیرفعال، تامین نقدینگی منابع مالی 20 درصد از واحدهای تولیدی نیمه فعال، تامین منابع مالی 30 پروژه معدنی اولویت دار استان و همچنین پروژه های صنعتی و کشاورزی، کمک به واحدهای تولیدی صادراتی، برنامه ریزی برای کاهش مطالبات معوق و آزادسازی منابع بلوکه شده و تامین منابع برای خرید کالای ایرانی از جمله این برنامه ها است.
 اکنون 21 بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک های استان سمنان هستند.
سال 95، بیش از سه هزار و 971 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید از سوی بانک های عامل به 737 واحد صنعتی کشاورزی استان پرداخت شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر