کد خبر: 847098
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
شهردار تبریز تاکید کرد
شهردار تبریز با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی دو روز آینده، بر لزوم تداوم آماده‌باش کلیه حوزه‌های خدماتی مناطق و سازمان‌های خدماتی و تجهیزاتی مرتبط تاکید کرد.
دکتر صادق نجفی در جمع معاونان خدمات شهری مناطق ۱۰ گانه با بیان این مطلب اظهار داشت: در سایه تلاش بی‌وقفه عوامل خدماتی و هماهنگی‌های ستادی و اطلاع‌رسانی، در جریان بارش‌های کم‌سابقه،  فضای کلی شهر، از یک بحران جدی در امان ماند؛ با این حال، تجربه عملیاتی هفته گذشته باید به نحو احسن، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در وهله اول باید توجه داشت که عوارض، مسیر‌ها و معابر مستعد آب‌گرفتگی که در روزهای اخیر شناسایی شده، امکان بسیار مهمی برای نحوه استقرار و آماده‌باش نیروهای خدماتی در روزهای آتی فراهم آورده است؛ در وهله دوم، حوه‌های عمرانی باید بلافاصله پس از مساعدشدن وضعیت آب‌وهوایی، با اصلاح هندسی، ایجاد آبروها و توسعه کانال‌ها، بسترهای لازم برای هدایت آب‌های سطحی را ایجاد کنند.

شهردار تبریز اظهار داشت: همان‌طور که در جلسه اضطراری روز بارندگی نیز متذکر شدیم، اولویت عملیات خدماتی باید متوجه مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر شود؛ در این راستا وظایف مناطق ۱، ۴، ۷ و ۱۰ از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

دکتر نجفی با اشاره به این‌که طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، موج جدید بارش‌ها از اواخر شامگاه امروز -۲۹ فروردین- آغاز می‌شود، گفت: بر این اساس، نیروهای خدماتی باید از هم‌اکنون با همراهی تجهیزات سازمان موتوری و آتش‌نشانی، در بخش‌هایی که پیش‌تر مستعد آبگرفتگی و طغیان تشخیص داده شده، آماده‌باش باشند؛ این نحوه آماده‌باش، علاوه بر تسریع در عملیات خدماتی، نقش موثری نیز در مشارکت و همکاری شهروندان خواهد شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر