کد خبر: 847089
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

سید جواد حسینی  با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی در هشت شهر استان تامین شده است.افزود : انتخابات الکترونیکی بر اساس برنامه ریزی وزارت کشور در شهرهای کاشمر، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار، نیشابور، قوچان و چناران و تایباد برگزار می شود.

وی با یادآوری 18 راهبرد انتخاباتی رهبر معظم انقلاب گفت : راهبرد شفافیت، سرعت، صحت و مانند آن با برگزاری انتخابات الکترونیکی بیشتر از انتخابات دستی محقق می شود.

حسینی  گفت: به طور معمول بیش از 90 درصد فرآیندهای انتخاباتی به صورت الکترونیکی برگزار می شود اما در این هشت شهر فرآیند اخذ و شمارش آرا نیز الکترونیکی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در بحث برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی بخش های مختلف از جمله شورای نگهبان همواره دغدغه زیادی داشته اند ، گفت : باید اکنون که برای نخستین بار در بخش هایی این انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود به بهترین نحو، دقیق ، صحیح و بدون نقص انجام شود تا دغدغه هایی که به حق هم هست به درستی مرتفع شود.

حسینی اظهارکرد : تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای این امر تهیه و تدارک شده و تلاش بر آن است که این فرآیندها در این هشت شهر استان به شکل کاملا صحیح و دقیق انجام شود .

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات عاملی برای همگرایی است، گفت : نباید به گونه ای عمل شود که انتخابات تبدیل به عاملی برای تنش ، تضاد و واگرایی شود و نقش عوامل برگزار کننده در ایجاد و تقویت این همگرایی بسیار مهم است.

 رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه از جمله کارکردهای انتخابات همگرایی است ، گفت : انتخابات موجب ایجادنشاط سیاسی در جامعه شده که خود به وفاق ملی می انجامد و مسئولان باید در راستای تقویت این وفاق عمل کنند.

حسینی افزود: انتخابات یک مفهوم مقدس است زیرا مهمترین حق مردم در یک جامعه یعنی حق تعیین سرنوشت از طریق آن محقق می شود و در واقع این فرآیند مجرای ایفای نقش مردم در سرنوشت خود است.

وی ادامه داد : نظام ما این قدرت و ظرفیت را دارد که به سمت مشارکت حداکثری ( 99 ) درصدی و بیش از رقم های کنونی گام برداد و از جمله اقدامات در این حوزه تمرکز بر جمعیت غایبان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه متوسط مشارکت مردم استان در انتخابات 64 درصد بوده است ، افزود : تلاش ها بر آن است که تا در حد توان جمعیت غایبان انتخابات را که به طور میانگین 36 درصد است برای حضور در این عرصه متقاعد کنیم .

حسینی ، تهییج ، ارتقاء آگاهی ها و اطمینان بخشی به مردم را از نقش های رسانه ها و صدا و سیما دانست و گفت : در این میان شایعات بویژه در روز انتخابات از جمله مباحثی است که به نوعی عامل تهدید کننده مشارکت محسوب می شود.

مدیر کل صدا و سیمای استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت : این رسانه برنامه های ویژه انتخابات خود را از اول دی ماه پارسال  تدوین کرده است و تاکنون 900 دقیقه برنامه تلویزیونی ، یک هزار و 900 دقیقه برنامه رادیویی  و 400 دقیقه خبر است.

محسن نصرپور افزود : تولیدات این مجموعه نسبت به دوره های قبل افزایش یافته است و افزایش کمی تولیدات در کنار توجه به کیفیت،فعالیت گسترده در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت های آن و همچنین دعوت از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در سفر به خراسان رضوی برای معرفی برنامه های خود در شبکه استانی از مهمترین اقدامات ما نسبت به دوره ی قبل انتخابات است که با هدف  اطلاع رسانی و تاثیر گذاری بیشتر بوده است.

فرماندارمشهد نیز در این جلسه گفت:صدا و سیما اثر گذاری بسیار خوبی در بین مردم داشته است بطوری که مطمئن ترین کانال ارتباطی مردم برای کسب اطلاعات و اخبار است.

در پایان  اعضای این جلسه هر کدام دیدگاه های خود را پیرامون راهکارهای افزایش مشارکت مردم و چگونگی انعکاس اخبار انتخابات بیان کردند.

گفتنی است : تعداد کل صندوق های اخذ رای برای دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان 9 هزار و 400 صندوق است.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره در 73 شهر و نیز دو هزار و 574 روستای استان که تعداد داوطلبان آنها به حد نصاب رسیده است، ‌برگزار می شود.

با توجه به چهار میلیون و 500هزار نفر جمعیت واجد شرایط اخذ رای در استان بیش از 9 میلیون تعرفه اخذ رای ویژه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به استان منتقل شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار